Skrevet af: Lilium J., 12. september 2010 kl. 11.55
Høstede lige denne baljefuld i dag.
Skrevet af: Anja Egeriis, 12. september 2010 kl. 12.26
Det ser f...... dejligt ud!
Misundelse er en grim ting - men den er der nu alligevel......
Skrevet af: Randi Lauridsen, 12. september 2010 kl. 18.56
Hvor ser de gode ud. Jeg er selv på jagt efter en dværgnektarin. Ved du hvilken sort din er og kan du fortælle lidt om vinterhårdførhed, og om du gør noget for at beskytte den om vinteren ?
Hilsen Randi
Skrevet af: Lilium J., 13. september 2010 kl. 18.56
Jeg tror faktisk ikke der er så mange at vælge imellem-så det er formentlig den samme de stadig har i de forskellige havecentre.
Min er vel omkring 10 år gammel og har troligt båret hvert år.
Som sagt var sæsonen i år lidt usædvanlig idet de ( abrikos og nectarin ) begge var ret sent i blomst og derfor blev overdrevent bestøvet. Jeg burde have tyndet ud, men nåede det ikke. Jeg vil tro at mit lille træ har båret omkring 200 nectariner og vi har nectariner til smooties i dybfryseren til resten af vinteren-det samme gælder iøvrigt abrikoser.
Mine træer står begge i drivhus, men jeg kan ikke se noget i vejen for at dyrke nectarin beskyttet op ad en husvæg.
Dværgnectarin vokser langsomt og er let at styre i den henseende. Det samme gør sig ikke helt gældende for abrikos.
Den kan sende 2 m skud ud på en sæson og man skal virkelig være efter den hvis den ikke skal tage overhånd.
Skrevet af: Randi Lauridsen, 16. september 2010 kl. 9.28
Det lyder jo godt, så må jeg se om jeg kan finde en. I de plantecentre jeg har set nektariner , har planterne set meget sølle ud. Meget spinkle, og selv om sommeren - næsten uden blade. Ikke nogen jeg har haft lyst til at købe. - specielt ikke til de 400 kr de gerne vil have.
Skrevet af: Kristine K., 17. september 2010 kl. 20.03
Hej Randi
Hvis du en gang i mellem tager over grænsen til Tyskland, kan jeg anbefale at købe frugttræer i Flensburg, hvor der er flere gode plantecentre med fine frugttræer og billige priser. Jeg kender to, det ene hedder Garten 2000 maps.google.dk/maps/place?hl=&rlz=1B3GGLL_daDK374DK375&um=1&ie=UTF-8&q=garten+2000+flensburg&fb=1&gl=dk&hq=garten+2000&hnear=Flensborg,+Tyskland&cid=15714417051792992006, det andet kan jeg desværre ikke huske hvad hedder, men jeg kan finde ud af det.
Hilsen Kristine
Skrevet af: Randi Lauridsen, 19. september 2010 kl. 10.23
Hej Kristine
Det hænder da at jeg er i Flensborg.
Tak for linket, det vil jeg gemme til lejligheden byder sig :-)
Hilsen Randi
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.