Forum

Citrus.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 13. november 2010 kl. 15.32

Der er rigtig mange forskellige og denneher er bare mærkelig.
Der er intet frugtkød i denne model-til gengæld dufter den helt fantastisk og må være noget af et scoop til citronfromage ( hvor man skal bruge skallen ).
Den er ved at være helt moden og er igang med at blomstre.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. november 2010 kl. 16.40

Lyder spændende - du må lige rapportere, når du har lavet citronfromage!

Superpraktisk med en citrusfrugt, der kun producerer skal - så er man fri for at have de "afskallede" liggende i køleskabet...

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 13. november 2010 kl. 18.53

Den er godt nok speciel, hvad hedder sorten/arten? (og må man spørge hvor du har købt den?)

Mvh.
Søren

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 13. november 2010 kl. 18.59

Pyt, fandt den selv "Citrus medica var. sarcodactylis", jeg vil dog stadig gerne høre hvor du har købt den :)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 13. november 2010 kl. 19.17

Den hedder Buddhas hånd og er købt i Vallensbæk Havecenter i sidste uge.
Hvis der ikke er flere kan du ihvertfald få den her:
www.flora-toskana.de/onlineshop2/index.php?cPath=229_811&osCsid=57f7891a65bfbe09aea16fe1bfabc933

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 13. november 2010 kl. 19.26

Ja- og når jeg nu var der var der lige endnu et impulskøb, idet jeg faktisk ikke havde noget så simpelt som en appelsin i min samling...

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. november 2010 kl. 9.28

Lilium.
Hvilken jordblanding bruger du til dine citrus. Er det org. citrusjord eller en hjemme komponeret.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 14. november 2010 kl. 18.14

Normalt bruger jeg citrusjord, men er ikke helt tilfreds hermed.

Jeg er i stedet begyndt at bruge ren sphagnum med sand og Animix-det synes de bedre om.
Nu skal det siges, at jeg dyrker dem i et opvarmet rum( udestue ) hvor der året rundt er mere end 20 C -idag 26 C takket være mit klimaanlæg.
Det er skønt at få tørret håret efter morgenbadet i en strøm af varm luft!
Mit nye klimaanlæg er et af dem der giver 5.1 x watt forbruget tilbage-så det er højeffektivt.
Jeg har en del orkideer der er virkelig tilfredse hermed.
Her er en af dem.
Det er en dendrobium.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. november 2010 kl. 19.24

Lilium.
Animix fremstiller flere forskellige gødninger med varierende NPK indhold. Hvilken har du gode erfaringer med til citrus og hvilket blandings forhold spagnum/sand bruger du, bare sådan cirka. Jeg har haft en del bøvl med mine citrusplanter, selv om jeg har overholdt skrifterne med hensyn til vand-varme og lys. Forøvrigt er din henvisning til Flora Toskana alletiders. Utroligt hvad der findes af citrussorter.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 16. november 2010 kl. 18.44

Hej Mogens.

Jeg tror egentlig det er ret ligegyldigt, men der er jo megen religion i hvad man gør.
Jeg tror du skal gennemgnave dette link, som måske ikke gør dig meget klogere, men viser de utallige meninger der er.

citrus.forumup.org/forum-1-citrus.html

Det omhandler sygdomme hos citrus ( deres vækstbetingelser ) og hvordan man evt. løser dem.

Nyt svar til emnet »Citrus.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Citrus.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider