Skrevet af: Birgit H., 28. november 2010 kl. 22.30
Jeg har fået mig et drivhus og er begyndt at overveje hvad der skal i næste år. Tomater og agurker (mange tomater og et par planter agurker) har allerede købt nogle tomat frø ved fuglebjerggaard og skal ha lidt flere.
Hvis jeg skal forkultivere tomater og agurker i min stue (store vinduer mod syd) så vil jeg så i små potter og stille i en åben reol i stuen i nærheden af vinduet så er der sol fra morgen til aften (vil ikke sætte helt op afd vinduet da der jo kan være køligt) der er tja 22 grader i stuen og koldere om natten. skal jeg blot plante i små potter med jord og vande i bakker så de selv kan duge vand eller? skal jeg dække med plast?
Og sidst hvornår skal man begynde i start eller slut feb?
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. november 2010 kl. 23.15
Hej Birgit -
der er mange måder at gøre det på - men prøv at bruge søgefunktionen oppe til højre. Så får du helt sikkert en masse idéer...
mvh
Anja
Skrevet af: Svend Høst, 29. november 2010 kl. 10.06
Birgit!!
Hvis du er heldig at have store sydvinduer så sæt dine planter der , det er kun en fordel hvis der er lidt køligt, 15-17gr vil være fint , for meget varme giver lange og ranglede planter.
Du kan så i 10cm potter , 3 frø i hver, jorden holdes lettere fugtig ,ikke våd , tomater spirer hurtigt 7-10 dage.
Hvis du sår tomater ca 20marts så er de klare til at komme i drivhus (koldhus) i starten af maj.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.