Forum

Beregning af spærdimentioner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Flemming C., 14. februar 2011 kl. 15.07

Jeg har siddet og læst indlægene, ang. snetryk og kunne godt tænke mig, at få at vide, om de brugte spær, som jeg har erhvervet, kan modstå snetrykket, fra den kraftigste snemængde, som er registreret i Danmark.

Er der nogen her, der kender til en hjemmeside, hvor man kan indtaste sine dimentioner på spærtræ / spænd bredde / tværunderstøtnings antal og spær antal, så man på forhånd, kan kontrollere sit tag projekts bæredygtighed.

Jeg forventer en drivhus længde på omkring 7 meter, med et frit spænd på ca. 4,30m og har 9 stk. spær til rådighed af godkendt spærtræ, med en hældningsgrad på ca. 25.

Venlig Hilsen

Flemming

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. februar 2011 kl. 17.05

Man kan også gøre det lidt nemmere - gå på biblioteket og kig efter TOP hæfterne (jeg mener Træ 28 er den rigtige), der er flere der anviser hvorledes spær skal konstrueres og kan opfylde kravene i småhusreglement 1998.
Eller kontakt en spærfabrik og få lavet en tegning hvor de så står inde for kravene til vind, sne og egentryk.

Nyt svar til emnet »Beregning af spærdimentioner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Beregning af spærdimentioner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider