Skrevet af: S. Bille, 21. februar 2011 kl. 13.21
Vi har lige købt et hus, hvor vi både har drivhus og udestue...
Jeg har googlet lidt og læst en del indslag på denne hjemmeside, men nu har jeg så taget springet og oprettet mig som bruger. Jeg håber i vil tage pænt imod mig med masser af grundige råd. :)
Jeg havde forestillet mig at dyrke noget nemt, der kunne give os en god begynder-succes-oplevelse.
Men når vi både kan udnytte udestuen og drivhuset, er der så nogle ting, der vil være bedst at dyrke i drivhuset og andet der ville være bedre at dyrke i udestuen?
Udestuen har trægulv, så det skal være i potter eller evt kapilærkasser, hvis det er en god idé?
drivhuset har vist nok en flisegang og så bar jord i hver af siderne, men vi har virkelig brug for at det er NEMT! Så vi får en blid start, derfor har jeg overvejet kapilærkasser i drivhuset også...
Er der andet der er nemmere?
Vi vil gerne have "nytte-planter" frem for "pryd-planter"
Jeg søger råd om, hvilke nemme planter (og hvordan og hvornår???) vi med fordel kan have i hhv. udestuen og drivhuset.
PS. jeg tror drivhuset er sådan et almindeligt halvlille juliane ca. 6 kvm.
Skrevet af: S. Bille, 21. februar 2011 kl. 13.22
PS: På billedet ses udestuen med kig til drivhuset.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.