Forum

Kan man flytte et drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Michele Fejø, 1. marts 2011 kl. 14.00

Jeg vil gern flytte mit drivhus men jeg vil gerne høre om der er nogen gode erfaringer på området. Drivhuset står på græsplanen og jeg vil gerne flytte den til et stykke terrasse som ikke bliver brugt så meget, og hvor det vil stå meget bedre.
Hvad skal jeg være opmærksom på?

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen C., 1. marts 2011 kl. 15.30

Jeg har flyttet et drivhus på 10 m2 på følgende måde:

Først løsnede vi drivhuset fra underlaget/soklen.
Dernæst fjernede vi alt glasset/polycarbonatpladerne.
(Man kan ligeledes overveje at fjerne døren).

Da rammen så stod tilbage bar vi den 4 mand stærk ved forsigtigt at løfte i rammen med en hånd på hvert sit hjørne.
6 mand er selvfølgelig nummer 1 da drivhusrammen er meget vakkelvorn (vægten er ikke noget problem).

Et alternativ kunne være at løfte drivhusrammen vha. en ramme eller lignende af fx. spærtræ, men i mit tilfælde var det unødvendigt og egentlig piece of cake.

Hvis glasset er fastgjort med silicone bliver det vanskeligere idet du enten skal skære glassene fri, eller satse på at flytte drivhuset mens glasset sidder i og så bliver du nødt til at lave en bæreramme af en slags.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michele Fejø, 2. marts 2011 kl. 12.46

@Steen

Tak for svaret:-)
Jeg vil prøve at flyte drihuset når temperaturen begynder at være konstakt i plus grader. Jeg regner med at invitere et par gode venner til at hjælpe med opgaven.
Galssene er ikke fastgjort, hvilket gør det lidt nemmere.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vivi Kjærsig, 18. marts 2011 kl. 10.15

Hej Michele.
Jeg skal også flytte drivhus, så jeg ville lige høre, hvor langt du er i processen, og om du har nogle gode råd.
Mit glas er uheldigvis fastgjort med silikone.
Hilsen Vivi.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michele Fejø, 18. marts 2011 kl. 10.30

Hej Vivi

Jeg havde planner om at flytte drivhuset i her i marts, men det er stadig for koldt (Der ligger stadig sne hos mig). Derfor venter jeg til det bliver lidt bedre med vejret - men jeg vil gerne give en orientering her i dabatten :-)

Mvh/Michele

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. marts 2011 kl. 13.31

Jeg har flyttet to drivhuse som var meget forskellige. Det ene var med hele glaslængder og i hærdet glas, det andet var et med delt glas i tag og sideruder.

For begge huse blev samme procedure brugt. Glasset blet taget ud, døren også fjernet. Husene blev løftet ud foran huset og sat på en trailer hvorefter det blev kørt væk - til deres nye hjem ;-)

Skal huset blot flyttet i haven gør det, det jo noget sjovere og nemmere!! Hvis bare man er forsigtig og nok til at bære kan man undgå at skulle skille hele huset af.

Her er lige et par stemnings billeder fra mine glashuse flytninger.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. marts 2011 kl. 13.32

Alternativ flytning af drivhus ;O)

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. marts 2011 kl. 16.53

Den der transport var vist ikke helt lovlig Lise, slet ikke i højden.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fide R. Ibsen, 23. marts 2011 kl. 21.42

Fantastisk billede. Sjovt minde at ha'

Mogens, i følge færdselsloven, må køretøjet maks være 4 m. højt... der er vi ikke i nærheden af!

Mvh Fide

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen C., 24. marts 2011 kl. 0.35

Højden er vist ok, men jeg mener de fleste drivhuse i den størrelse måler 2.56 m i bredden, hvilket er 1 cm mere end de maks. 2.55 m som loven foreskriver, men mon ikke Lars betjent ser igennem fingre med dette, hvis ellers drivhuset er forsvarligt fastspændt til traileren?

Ellers et sjovt billede, er det taget af politibilen...?

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 24. marts 2011 kl. 13.25

Haha ja jeg synes også det så ret sjovt ud og hele situationen omkring det drivhus var ganske komisk (akut flytning fra en kæreste mv. og det drivhus skulle bare med her og nu!!)

Jeg skal have støbt sokkel imorgen i min nye have oh næste weekend skal drivhuset på ny monteres - og der har jeg hyret en kran til at komme og hente det ;-)

Nyt svar til emnet »Kan man flytte et drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kan man flytte et drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider