Forum

Knibning af peber-/chiliblomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Hall, 5. april 2011 kl. 9.51

Hej
Det er lykedes mig at holde liv i én ud af 5 peberplanter over vinteren, og den er begyndt at sætte nye blade. Desværre er jeg på nuværende tidspunkt ikke helt klar over, om det er en snackpeber eller en Chili Anaheim, for min kat har fjernet navnepinden, og de ligner hinanden meget.
Mit spørgsmål er følgende: Jeg er klar over, at man skal knibe de første blomster på peberplanter (nogle siger 1, andre siger 5 eller 7), skal man også dét på en overvintret plante ??

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 5. april 2011 kl. 15.20

Hej Eva Hall

Selv om planterne har overvintret og er begyndt bladsætning er det alligevel en god idé at fjerne de første 7 blomster. Der skal en veludviklet bladmasse til for at planten kan produceret tilstrækkelig med overskudsenergi til at sætte frugt.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Hall, 5. april 2011 kl. 18.57

Hej Lone

Tak for dit svar. Det lyder meget logisk- på nuværende tidspunkt har jeg set de første 2 knappenålsstore blomsteranlæg, og bladene er få og endnu ikke engang på størrelse med købebasilikum.

Så jeg vil fjerne de første 7 blomster - selv om det altid gør rigtig ondt på mig, så er det jo for mit eget bedste.... ;-)

Hilsen fra
Eva

Nyt svar til emnet »Knibning af peber-/chiliblomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Knibning af peber-/chiliblomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider