Skrevet af: Peter Christiansen, 6. april 2011 kl. 13.32
Hej. Da jeg er ved at bygge et drivhus ville jeg gerne vide hvilke vinsorter der trives bedst der,gerne blå kernefri.
Mvh Peter
Skrevet af: Aole N. Østergaard, 10. april 2011 kl. 19.35
Kære Peter.
Det er jo et svært spørgsmål, men bor du i nærheden af hovedstaden så kan du besøge Pometet i Tåstrup. Der har de en "tunnel" med 40 forskellige sorter.
Bedst vil det være at besøge det i september måned hvor druerne er ved at modne.
Lad være med at købe en tilfældig plante som du ikke ved noget om.
Har du derimod en bekendt som har en vinplante kan du så let som ingenting selv lave en plante af stiklinge.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. april 2011 kl. 20.38
- jeg vil anbefale "VANESSA" meget velsmagende rød med få kerner -
MM
Skrevet af: Holger Pedersen, 23. maj 2011 kl. 19.11
Hej Peter.
Hvis du sender mig din mailadresse, kan jeg sende dig adresselisten over de (måske) 3 bedste vindrueforhandlere i DK.
(Jeg ved ikke rigtig om det må gøres i denne hjemmeside)
Der er en side på denne hjemmeside med denne "adresse":
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html
Der plejer jeg at læse og besvare de spørgsmål der evt. kommer.
Men jeg kan se, at mange har fundet ud af at skrive direkte til mig, og be' om de ca. 10 sider vindrue-pasnings-vejledning.
Men det kræver jo, at jeg har din mailadresse, så send mig den på min mailadresse, så får du de ca. 10 sider.
Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A
3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705
Mail: hope@post.tele.dk
Skrevet af: Christian Svanehøj, 23. maj 2011 kl. 22.30
VANESSA er en pragtfuld drue uden kerner :-)
Himrod er nok den der yder mest og schuyler er den jeg vil vælge -med de smukkest blade og gode druer - du skal se på den meget :-) i dit drivhus
www.lundhede.com/vinplanter.htm
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.