Skrevet af: Dorthe Bruhn Kyhnæb, 12. april 2011 kl. 14.21
Jeg vil sætte polystyrenplader op - skal det fastgøres til lecastenene og hvordan? Eller sætter man dem bare og så holder jorden dem fast nok ind mod husets sider? (det er korrekt at disse plader skal være indvendigt ikke?)
Er det nødvendigt at pudse lecastenene udvendigt? Tror ikke jeg ville kunne gøre det særlig kønt - regner med at der vil være ca. 20 cm til syne over græshøjde!
Jeg har købt et stålfundament til huset og på dette er der nogle ben man kan forankre i jorden hvis man ikke støber et fundament - skal disse stadig nedstøbes i et hul eller er det nok at fastgøre stålfundamentet på lecastenfundamentet? Og hvordan gøres dette nemmest??
Synes det er svært som ikke-handyman at vælge det rette og håber samlingen af huset forløber nogenlunde uden problermer selvom brochuren umiddelbart ser svær ud! :)
På forhånd tak derude! :)
Hilsen Dorthe
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 12. april 2011 kl. 21.30
Hej Dorthe. - Du behøver ikke at fastgøre isoleringspladerne (polystyrenpladerne) til dit fundament, men du bør montere isoleringen på den udvendige side og helst afdække dem, både udvendigt og ovenpå. Jorden skal nok holde dem på plads. Hvis du så vil ha' et pænt hvidt fundament inde i drivhuset, så kan du jo kalke lecablokkene. Du skal ikke begynde at pudse dem, det holder formentlig ikke og det ser træls ud når det skaller af.
Stålfundamentet kan du bare fastgøre ned i fundamentet. Du kan f.eks. købe nogle lange karmskruer i byggemarkedet til at fastgøre det med.
Tror der ikke at der bor en venlig havesjæl i nærheden af dig som måske kunne gi' et godt råd og måske en hånd med ?
Pøj pøj - og husk nu et godt rejsegilde !
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.