Skrevet af: Mette Lund, 17. april 2011 kl. 19.39
Jeg har haft held med selv at så chili- og peberfrugtplanter, men nu begynder der at blive pladsproblemer i vindueskarmen. Hvornår kan man plante peberplanter ud i et uopvarmet drivhus?
Jeg har flere dage i træk haft planterne ude i drivhuset og det har de tålt godt, men peberplanterne har fået nogle let gule pletter på bladene- er det måske solskader? Jeg kan ikke se nogen skadedyr og planterne har stået for sig selv i vindueskarmen, så jeg har svært ved at se, hvordan de skulle kunne være blevet smittet med nogle sygdomme.
Skrevet af: Anja Egeriis, 17. april 2011 kl. 21.03
Hvis du skal have dem i jorden derude, skal jordtemperaturen ikke være under 15 grader - så går de i stå i væksten og kan være en pokkers tid om at komme i gang igen.
Hvis du skal have dem i potter, skal nattemperaturerne op på over 10 grader...
Normalt planter man ikke peber og chili ud før efter midten af maj, så det varer lige lidt endnu. Men da det lyder som om, du har rigeligt med planter, kan du jo eksperimentere lidt og sætte et par stykker ud og se, hvad der sker?
Er det de nederste blade, der bliver gule, eller er det over hele planten?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.