Forum

Agurker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars König, 20. maj 2011 kl. 9.43

hej jeg har prøvet at dyrke agurker, helt fra bunden men nu begynder bladene at visne fra bunden af hvad gøre jeg forkert
de er ved at være så stor de skal ud i drivehuset.
de har stået inde i stuen hele tiden

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen C., 20. maj 2011 kl. 22.08

Indtil du får et svar fra eksperterne kan jeg oplyse at jeg har haft samme problem i år.

Alle planterne fik visne blade og 4 styks agurkeplanter kreperede lynhurtigt (de knak simpelthen sammen ved jordoverfladen), men resten overlevede omend i skidt stand

Jeg tror at problemet skyldes at jeg i min iver for at passe på dem er kommet til at overvande dem.

Efter de overlevende planter blev flyttet til drivhuset og kun er blevet holdt svagt fugtige i bunden, har de fået det bedre og begynder at se stærke ud igen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. maj 2011 kl. 23.55

Det lyder meget sandsynligt, at det er overvanding, der er synderen.

Agurker kan ikke lide at være våde omkring stammen, så det er en god idé at vande nedefra, så længe de står i potter.

Når jeg planter ud i drivhuset, sætter jeg planten i en potte uden bund, så jeg kan vande uden for den og holde rodhalsen helt tør. Det behøver bare være en almindelig lille potte, hvor bunden er klippet af, for rødderne finder lynhurtigt ud af den for at hente vand.

mvh
Anja

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Bang, 21. maj 2011 kl. 20.58

Agurker.
Vi har i februar købt så kasse med agurkefrø.i NETTO de blev sået og spirede næsten 100 % ca. 12 planter. alt var idyl.. nu er de ca. 1m. høje og står flot i vore drivhus samt naboernes.
Problemet er blot at de danner en masse hanblomster og ikke udvikler hunblomster som gerne skal blive til agurker. er der andre der har oplevet lignende og hvad skal vi gøre ved dette.
jeg har tænkt mig at klage til NETTO men det nytter sikkert ikke
jeg vil gerne høre fra andre med samme problem.
jeg forsøger at fjerne alle hanblomster men er det besværet værd vi får sikkiert gammeldags bitre agurker alligevel
blomsterhilsen Jimmy Bang
21815722

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Frandsen, 29. juni 2011 kl. 19.48

Hej jimmi

Jeg har samme problem med den der så kasse fra netto, de smager resideret giftige og man kaster næsten op af smagen. De har pigge og ligner drueagurker.

Morten

Nyt svar til emnet »Agurker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Agurker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider