Skrevet af: Michael Rommedahl, 23. maj 2011 kl. 8.45
Hej... Jeg har en lukket glas altan med en del planter... har nogen en god ide til et "vandings system"...??? da jeg skal rejse væk 3 uger i Juni måned...
PS: Har prøvet aftaler med børn... NO GO... de har lightheimer...
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. maj 2011 kl. 14.31
Som en start ville det nok være godt at flytte planterne indendørs i skyggen - så er deres behov meget mindre.
Hvis de kan være i badeværelset, er det bedst - mørkt og køligt.
Og så kunne du måske investere i et drypvandingsanlæg - prøv at google lidt for at finde det, der passer dig bedst.
Hvor mange planter har du?
Prøv at læse her: www.havenyt.dk/soeg/?q=drypvanding
mvh
Anja
Skrevet af: Michael Rommedahl, 23. maj 2011 kl. 16.29
Hej Anja... Jeg har 13 planter... en del store krukker med "Campsis Radiscan" de er IKKE til at flytte ind i skyggen... de kravler hen over loftet med deres store smukke orange blomster...
Det jeg søger er et alternativ til store drypvandings anlæg... måske nogen "gør noget andet"...
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. maj 2011 kl. 16.38
OK - så prøv at google Iriso drypvandingssystem, det tror jeg kunne være lige noget for dig!
Her kan den eneste hjælpeopgave bestå i at fylde en vandbeholder - det kan næsten ikke gå galt...
Fandt lige et link:
www.haveshopping.dk/product.asp?product=1062
Skrevet af: Mogens; E., 23. maj 2011 kl. 22.23
Fyld en stor colaflaske med vand, hold en finger for åbningen, vend bunden i vejret og sæt flasken ned i jorden. Planten vil langsomt tømme flasken efter behov. Prøv inden ferien.
Skrevet af: Michael Rommedahl, 24. maj 2011 kl. 6.41
Hej Mogens... tak for svaret... Det med flasken er prøvet... med en "dims" med et lillebitte hul i skruet på flaskens gevind... det tog ca 10 timer så var den tom... og uden "dims" tog det ca 8 timer at tømme flasken...
Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2011 kl. 8.41
Så virker det da til en weekend ferie.
Skrevet af: Steen Jakobsen, 24. maj 2011 kl. 9.28
Jeg har lige bestilt nogle Blumat og Tropf-blumat.
Prøv at google dem.
Efter hvad jeg har kunnet finde ud af er de nærmest geniale.
www.blumat-shop.de/shopping_cart.php?XTCsid=5dc4ae56a9dddad307c962cc832722b1
Steen
Skrevet af: Bente Madsen, 24. maj 2011 kl. 9.39
Hej Michael
Jeg har til mit drivhus i flere år benyttet et vandingsur fra Gardena, der er skruet på vandhanen. Det er købt i et byggemarked og koster ikke alverden. Det kan stilles til forskellige intervaller og vandingslængerlængder. Der er tilsluttet en slange hvorpå der så er koblet tyndere slanger med små drypdyser. Systemet er meget fleksibelt da man kan købe et sæt og seperate løsdele, flere koblinger, slanger haner mv. Så du kan samle det så stort du vil og udvide det som behovet vokser. Jeg har til systemet en "blind" ende hvor jeg så kobler endnu en fødeslange på med ca 30 drypsteder og slæber mine krukker hen til drivhuset når jeg skal på ferie. Systemet kræver selvfølgelig adgang til en vandhane, hvilket jeg ikke kan gennemskue om du har.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.