Skrevet af: R. Nilsson, 23. maj 2011 kl. 22.37
Jeg har netop fået foræret et dejligt drivhus, som kun skal have en omgang rengøring :-) Det er et stort ønske for mig og børnene at vi selv kan dyrke en masse lækkerier, men jeg aner intet om dette emne...
I min iver har jeg været ude nu og købe det som mine unger elsker, og synes kunne være sjovt :-)
Men der står ikke ret meget om hvordan jeg skal gøre med hvad???
Jeg har købt 2 peber, 1 skole agurk, 1 alm agurk, 1 cherry tomat, 1 tomat (uden navn) 1 chili, 1 vandmelon, 1 melon (også uden navn) Disse er alle købt som planter...
Derudover har vi købt 1 galia melon som frø...
Hvad gør jeg med hvad???? Jeg har købt plantesække, men er nu blevet i tvivl om det er bedre at lave bede i drivhuset???
Og hvad når vi skal på ferie i en uge, hvilken måde er bedst at vande på???
Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt igang, så vi kan få en masse glæde og hygge ud af vores nye projekt :-)
På forhånd tak....
Skal jeg i øvrigt vaske drivhuset i noget bestemt, for at undgå evt. sygdomme???
Skrevet af: Clara Andersen, 23. maj 2011 kl. 22.47
Hej R. Nilsson
Har du set, at øverst i højre hjørne er det muligt at søge ? Så prøv først selv at søge Drivhus, der vil være masser af tidligere spørgsmål og svar samt artikler, som har været vist her på Havenyt og i PØ-bladet.
Hilsen Clara
Skrevet af: R. Nilsson, 23. maj 2011 kl. 22.49
Hej Clare.
nej det havde jeg ikke... tak for tippet :-)
Skrevet af: Lone Andersen, 25. maj 2011 kl. 22.28
Hej R.Nilsson
Jeg er osse nybegynder, men har læst og hørt en masse, noget syntes jeg, at jeg kan bruge andet ikke, Jeg har valgt at have mine planter i kapilærkasse (så kan du osse tage væk en uge uden problemer).
Jeg er startet småT ud med 3 slags tomater, 1 skoleagurk, 1 peberfrugt og div. krydderurter. Alt strutter, med masser af frugter og det kun på 14 dage, nyder hver dag at se hvor meget agurken nu er vokset, ja man er lidt pjattet her det første år. RIGTIG GOD FORNØJELSE.
Skrevet af: Karna Maj, 26. maj 2011 kl. 2.13
Hej Lone
Jeg kan glæde dig med, at det ikke kun første år, at man nyder at se planterne vokse. Jeg fik mit første drivhus i 1977. Og jeg fryder mig lige meget hvert år. Jeg har lige plantet store flotte tomatplanter ud i dag. Og mine agurkplanter har vist aldrig været flottere end i år.
Med venlig hilsen
Karna
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.