Forum

Gråskimmel på agurkerne?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: David Jensen, 25. maj 2011 kl. 18.30

Jeg har opdaget at der på flere af mine agurkeplanter er kommet pletter de sidste par dage.

Jeg er bange for om det er gråskimmel? Eller en helt alm. solskade?
Jeg har kigget på billeder og information på nettet, men er stadig i tvivl.

Hvis det er gråskimmel, skal hele bladet så fjernes, eller skal det angrebne stykke klippes af?

De har stået i et tørt miljø i stuen det meste af tiden, og jorden er holdt fugtig.

Vh
David

.. Og ja, en af mine agurker har lavet et ret sjovt skud, se det nederste billede. Hva’ søren er det? (-:

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

-

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

-

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

-

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 25. maj 2011 kl. 18.39

hvis det er den tråd som kommer ud der er den en fange arm så planten kan holde sig selv oppe når den får fat

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. maj 2011 kl. 2.21

Hej Brian

Det ser ud til, at det mest er kimbladene - de første to små blade, som er angrebet. Dem ville jeg fjerne. De store blade ser jo fine ud. Jeg kan ikke afgøre, hvad det er. Hvis de store blade bliver angrebet, så prøv at sende et spørgsmål ind til Spørg Eksperten: www.havenyt.dk/spoergsmaal/indsend_spoergsmaal.html

Det underlige skud er fangtråde, som agurkplanten bruger til at holde fast med, når den klatrer opad.

Med venlig hilsen
Karna

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: David Jensen, 29. maj 2011 kl. 17.58

De angrebne dele er fjernet for et par dage siden, og der har endnu ikke været tegn på angreb andre steder, det ser ud til at det har hjulpet.

Nyt svar til emnet »Gråskimmel på agurkerne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Gråskimmel på agurkerne?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider