Forum

Himrod hvordan og hvorledes

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Robert Pedersen, 26. maj 2011 kl. 15.15

hej har købt en himrod, og vil gerne have den i drivhuset ,en kan se mange steder sår der at roden skal ære udenfor huset og planten føres ind i huset...nu er mit spørgsmål så, er det ikke et fedt om roden er ud eller inde, og hvor dybt skal den sættes i jorden? håber der er en der kan hjælpe mig med dette for det er første gang jeg prøver med en drue og er helt blank med hvordan man gør...mvh robert

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. maj 2011 kl. 15.42

Hej Robert -

grunden til, at man anbefaler at føre roden udenfor drivhuset er, at så kan den selv hente vand derude.

Gror den inde i drivhuset, breder den rødderne ud derinde, og så skal der vandes meget mere...

Så vindruen er ligeglad - men det er meget lettere, hvis den har rødderne ude!

Du kan plante den 10-15 cm dybere, end den står i potten nu.

Og godt valg med en Himrod - den smager supergodt!

mvh
Anja

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 26. maj 2011 kl. 16.34

Robert det er kun hvis du har et dybt fundament under dit drivhus, at du måske skal hjælpe din Himrod med at få en rod sendt udenfor, ellers skal den nok selv finde ud af det.
Jeg lavede selv et hul på ca. 30x30 cm i mit fundament ud for hvor jeg plantede min drueplante, og mit eneste problem er at den vokser som bare f . . . . og det kan knibe at følge med at spise alle de druer. Den er meget taknemlig, velsmagende og meget rigtbærende. Og den er jo også ret børnevenlig med de kastrerede druer.
God fornøjelse.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. maj 2011 kl. 18.33

lige en kommentar - det er ikke fordi jeg mener, at den ikke kan finde ud af det, men de indendørs rødder kan være irriterende, hvis man har jordbede lige inden for, hvor den står.

Jeg har prøvet det i mit tidligere drivhus, og den snuppede en god del næring fra planterne lige der...

Nyt svar til emnet »Himrod hvordan og hvorledes«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Himrod hvordan og hvorledes

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider