Skrevet af: Vibeke Elizabeth S., 6. juni 2011 kl. 14.05
Jeg har plantet mine chiliplanter ud i drivhuset, men nogen spiser bladene. Der er ingen bladlus derinde, bare en masse edderkopper og en del myrer, som jeg dog næsten har fået skyllet ud, og ingen snegle. Der er ikke taget så meget som en bid af de andre planter derinde, kun chiliplanterne, hvorfor? Og hvem er bæstet??
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 6. juni 2011 kl. 21.24
Det er altså ikke mig !
Skrevet af: Anja Egeriis, 6. juni 2011 kl. 22.14
Har du prøvet at gå derud om aftenen?
Det kan sagtens være en snegl, der gemmer sig om dagen...
Skrevet af: Vibeke Elizabeth S., 7. juni 2011 kl. 8.07
Nu ved jeg hvem det ikke er :) og måske hvem det er, så jeg vil lægge mig på lur i aften og forhåbentlig fange bæstet...
Skrevet af: Anne Kirkegaard, 7. juni 2011 kl. 10.43
Det kan også sagtens være larver. De var rigtig bissede ved mine chilier sidste år, så i år er jeg på vagt. De kan nemt druknes, så de er nemme at komme af med når først de er fanget...
Anne
Skrevet af: Vibeke Elizabeth S., 8. juni 2011 kl. 6.54
Det virkede, jeg gik ud i mit drivhus i aftes og halløjsa, der fangede jeg 4 små grå nøgne snegle... på chilierne!
De små asener anede ikke hvad der skete før de fløj igennem luften ud af drivhuset..... sejr!
Måske....
For hvad hvis der er flere? Jeg har læst at snegle med hus er ret hårde ved nøgensneglene, så jeg har tænkt på at sende et par stykker derind, men begynder de ikke også bare at spise planterne hvis det er det eneste tilgængelige føde?
Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 8. juni 2011 kl. 18.55
Du kan købe en pakke nematoder og vande det ud ved planterne, så kreperer de forslugne agersnegle.
www.nyttedyr.dk/
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.