Skrevet af: Helle B Jensen, 8. juni 2011 kl. 21.41
Jeg har plantet en ananaskirsebærplante i en krukke i mit drivhus.
Jeg har læst et sted at man helst skal den lidt nede og beskære den, og den er da også allerede ved at vokse sig ret stor.
Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal beskære den, menes der at jeg skal klippe nogle af de buskede grene af, eller skal jeg klippe den i toppen, inden den er vokset færdig.
Jeg vil jo gerne gøre det rigtigt,og have så mange frugter som muligt.
Skrevet af: Bettina T. B, 16. juni 2011 kl. 8.36
hej Helle
jeg er ikke ekspert på området, men da jeg for flere år siden,havde en ananaskirsebær,lod jeg den blive ca. 1 m før jeg med hård hånd klippede top skud og side skud,den blev ret stor, fyldte en hel sæk og satte hundredvis af frugter sidst på sommeren.Ved godt det ikke besvare dit spørgsmål så godt,men altså den er temlig robust.
venlig hilsen
Skrevet af: Anja Egeriis, 16. juni 2011 kl. 14.48
Prøv søgefunktionen oppe til højre - der dukker sikkert noget op, som du kan bruge.
mvh
Anja
Skrevet af: Mogens; E., 16. juni 2011 kl. 20.13
Jo mere du klipper i den, jo færre frugter får du.
For 3 år siden maste jeg en annanaskirsebær frugt ud i en potte i vinduskarmen, og der kom mange planter ud af det. De blev udplantet et lunt sted på friland i maj og groede hurtigt op til store buske. En busk holdt jeg nede med klipning, den gav ikke mange frugter. De andre passede sig selv og gav et godt udbytte, selv om en del ikke nåede at modne inden vinteren.
Her står lidt om planten : eksotiskefrugter.emu.dk/
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.