Skrevet af: Janne Møller, 23. juni 2011 kl. 15.51
For et stykke tid siden læste jeg at det var en dårlig ide at bruge regnvand til planter idet insekterne lavede afføring i vandet. Men hvad hvis man bare vander rødderne i en kapilærkasse. Kan man ikke bruge regnvand til det?
Skrevet af: Jørn Petersen, 23. juni 2011 kl. 17.43
Jeg bruger udelukkende regnvand til alt, der er opsamlet på husets tag, og fra garagens tag, og mine planter har det fint, og sådan har jeg gjort i flere år.
Skrevet af: Randi Lauridsen, 23. juni 2011 kl. 19.07
Det var da lidt af en påstand du er stødt på der. Det eneste jeg kan komme i tanker om skulle forhindre nogen i at bruge regnvand til at vande med, skulle være hvis deres tag er beklædt med noget der kan afgive skadelige stoffer til vandet.
Regnvand bruges i rigtig mange haver rundt omkring i det ganske land, også til grøntsager. Jeg bruger det også, og har absolut ingen betænkeligheder ved det.
mvh
Randi Lauridsen
Skrevet af: Karin P, 23. juni 2011 kl. 19.57
Hej Janne.
Jeg vil tro, det er den her artikel du har læst:
www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=16639
Kan også huske at det efterflg blev diskuteret herinde, men kan ikke lige finde den tråd igen.
Det burde ikke betyde noget at bruge vandet i en kapilærkasse, da vandet jo ikke på nogen måde kommer i kontakt med den del af planten du skal spise.
MVH
KarinP
Skrevet af: Maj-Britt B., 24. juni 2011 kl. 12.44
Hej !
Jeg har også hørt at man ikke må vande grøntsagerne med vand fra regnvandstønden.....især når den er som min..af træ.
Det er en Whisky tønde.....Og myggelarver med mere skulle ikke være så godt....
Men det ville da være rart hvis det bare var en skrøne....;0)
Skrevet af: Janne Møller, 24. juni 2011 kl. 14.29
Det er lige præcis den artikel Karin P., som jeg havde læst. Nå men så vander jeg bare løs:-)
Skrevet af: Mogens; E., 24. juni 2011 kl. 20.09
Det eneste man skal være lidt varsom med, er regnvand fra et tag med nyere tjærepap.
Skrevet af: Johan Præst, 26. juni 2011 kl. 17.55
Regnvand er da noget af det bedste at vande med.
Kærlig hilsen Johan Præst.
Skrevet af: AM U., 29. juni 2011 kl. 13.31
JA REGNVAND ER GODT :0)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.