Skrevet af: Morten Frandsen, 29. juni 2011 kl. 19.43
Hej alle
Jeg har købt i netto til 10 kr en lille kasse med agurke frø, alt er gået efter planen og har de flotteste planter i drivhuset. Nu er der kommet agurker, og masser enda. Har dog bare problemet at øv, de har vist solgt drueagurker. Troede jeg ihvertfald, for idag ville jeg prøve at smage en af dem der så klar ud, så jeg et lille bid af agurken med de små pigge og krogede form, det skulle jeg aldrig have gjort. Smagen minder om det produkt man smører på neglene der hedder go negl og var ærligt talt ved at kaste op. Smagen er så voldsom at den sidder der med det samme og kunne da kun forestille mig den måske var giftig.
Er der nogen derude med et par klokkermder ringer og kender svaret?? Hvis netto har solgt mig giftige agurker sys jeg da de har et alvorligt problem hvis jeg ikke er den eneste.
Glæder mig til at høre jeres råd. Evt billeder kan sendes på mail.
Morten
Skrevet af: Anja Egeriis, 29. juni 2011 kl. 22.34
Hej!
Du kan læse lidt om bitre agurker her:
www.havenyt.dk/soeg/?q=bitre+agurker
mvh
Anja
Skrevet af: Anna Nørgård, 30. juni 2011 kl. 6.50
Jeg har oplevet det samme et år. Alle mine agurker var kun til at smide ud. De var uspiselige. Jeg har troet det var fordi at jeg havde sat frilandsagurker i stedet for dem der er til drivhus. De havde også pigge.
Skrevet af: Johan Præst, 30. juni 2011 kl. 14.15
Pigge på agurker lyder dog som en alvorlig sag. Morten, hvad stod der på emballagen, da du købte det i sin tid?
Kærlig hilsen Johan Præst.
Skrevet af: Jimmy Bang, 3. juli 2011 kl. 22.00
kundeservice@netto.dk
jeg jeg har tidligere i dette forum efterlyst lidelsesfæller for disse Netto agurker frø. mine er også ganske uspiselige og efter hvad jeg kan læse her er de også meget giftige. jeg har idag sendt en mail til ovenstående mail adresse NETTO og vil opfordre alle der har købt disse frø bokse til at klage
jeg hører gene fra andre der har dette problem
jeg vedhæfte 2 billeder det ene da de blomstrede som en fryd men ville ikke danne agurker og det andet som det ser ud idag
hilsen jimmy bang www.bangblomster@live.dk
Skrevet af: Jimmy Bang, 3. juli 2011 kl. 22.02
billede 2 med uspiselige agurker
hilsen jimmy bang
Skrevet af: Nina JENSEN, 19. juli 2011 kl. 22.37
Hej Jimmy
Det er frilandsagurker, der er så mang han blomster. Pigger på agurker er meget normalt og sådan har det altid været i Kina. Men jeg kan ikke svar på hvorfor det er bitter. :-)
Vh.
Skrevet af: Karin P, 20. juli 2011 kl. 11.37
Jeg har også været så uheldig at købe agurkefrø fra Netto i år, dog ikke i en kasse som jer andre, men derimod en almindelig pose med frø. Teksten på posen sagde, at det var planter beregnet til drivhus.
Fy for pokker, jeg har aldrig smagt så bitre uspiselige agurker før.
Og ØV for en spild af tid - og ikke mindst plads i drivhuset.
MVH
KarinP
Skrevet af: Kristina Christiensen, 1. august 2011 kl. 16.21
hej med dig
hvor finder jeg at med de agurker er giflige??
har vist spist en bid af dem...
ville gerne læse lidt mere om dem inden jeg rygger dem ud af drivhuset???
men kan ikke finde rat maget om dem..
mvh gaffemus
Skrevet af: Kristina Christiensen, 1. august 2011 kl. 16.23
pis rydder drivhuset ikke rygger..
griner
Skrevet af: Bjarne Larsen, 30. juni 2014 kl. 22.10
Agurker med pigge er ikke spor giftige, og er lige så velsmagende som dem uden pigge.
Piggene kan nemt skrabes af, hvis man ikke bryder sig om at få dem i munden.
God appetit :-)
Skrevet af: Mette Lund, 1. juli 2014 kl. 8.09
Jeg har også købt frø fra Netto. Mine planter har indtil nu kun givet hunblomster. De dyrere agurkefrø giver kun hanblomster. Hvis hanblomsterne bliver bestøvet vil agurkerne blive bitre og giftige.. Nu har agurkeplanterne måttet lade livet og fremover køber jeg kun de dyre agurkefrø!
Skrevet af: Tom Andersen, 1. juli 2014 kl. 8.16
Gravide hanner?
- hvad man dog ikke oplever i haven :-D
Skrevet af: Anja Egeriis, 1. juli 2014 kl. 19.21
Ja - det er ikke småting :)
Mette - måske en lille ombytning mellem hun og han?
Skrevet af: Mette Lund, 1. juli 2014 kl. 20.14
Hmmm jeg må vist have sovet i biologitimen. Det var selvfølgelig omvendt. Det lød ellers rigtigt da jeg skrev det, men nu kan jeg godt se, at det var noget vrøvl! Pinligt!
Skrevet af: Tom Andersen, 1. juli 2014 kl. 20.49
F1-Hybriderne er ganske rigtig "idiotsikre" i forhold til de frøægte, hvor du selv kan høste frø/ udvælge moderplanten o.s.v.
Når det er sagt, så er det altå heller ikke værre:)
Køb nogle kendte sorter - jeg kan anbefale Arola fra Bingenheimer, den bliver ikke bitter ved bestøvning, er min erfaring til nu.
De der billige uspecifikke frø og planter fra supermarkederne er som regel noget bras, så snart vi forlader almindelighederne. Jeg husker nogle agurkeplanter, der blev solgt som "slangeagurk" og udviklede sig til sylteagurker! Godt man havde andre planter, så et helt år med lækre agurker blev tabt...
Skrevet af: Tom Andersen, 1. juli 2014 kl. 20.50
ikke blev tabt, naturligvis.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.