Forum

Udluftning

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne Svendsen, 1. juli 2011 kl. 10.02

Åbner jeg døren til drivhuset når tp. er 16,8 gr. udenfor og vinduerne ikke har åbnet sig? Der var ret fugtigt i huset. samme situation vil jo opstå oftere jo længere hen på året vi kommer. Skal jeg åbne døren for at affugte?
Jeg har læst mange gode svar på spørgsmål. Et mere fra mig.Jeg nænner ikke at klippe topskudet på tomaterne,Der er også en del sideskud. Går det ud over frugtsætningen?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. juli 2011 kl. 15.10

Hej Hanne -

udluftning er vigtigere end temperaturen - og på denne årstid bliver det aldrig for koldt for planterne.

Så hold et par vinduer åbne døgnet rundt fra nu af og åbn gerne flere vinduer og døren om dagen, når det er varmt - ellers risikerer du at rende ind i skimmelproblemer, og det kan virkelig gøre skade i dit drivhus!

Hvis det er almindelige høje drivhustomater, du har, bør du tage langt de fleste sideskud af - du kan evt. beholde et eller to af dem. En ting er, at det går ud over dem samlede frugtproduktion, men der går let skimmel i en plante, der er blevet alt for tæt, så de skal styres lidt med hård hånd.

Det samme med topskuddet - men ikke før der ikke er plads til at gro i højden længere. Hvis der er plads, kan du også lade planten gro hen under taget og få lidt mere ud af den på den måde.

Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Udluftning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Udluftning

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider