Skrevet af: Lars Rasmussen, 2. juli 2011 kl. 13.33
Hvorfor ser min vin sådan ud på bladene??
Jeg sørger for rigeligt udluftning. Den står i god dansk muldjord og den har aldrig manglet vand, eller fået for meget, da rødderne har frit spil....
Skrevet af: Lars Rasmussen, 2. juli 2011 kl. 13.35
Lige et billede mere...
Skrevet af: Karna Maj, 3. juli 2011 kl. 9.14
Hej Lars
Jeg er ikke ekspert på vindruer, men umiddelbart ser planten ud til at være i dårlig vækst. Det kunne godt ligne mangel på et eller flere næringsstoffer. Set som helhed er vindruebladene heller ikke store og frodige.
Hvad har du gødet med - eller har du slet ikke gødet?
Hvis det var min vinplante, ville jeg strø et par håndfulde tørret kyllingegødning ud under planten og kultivere det ned i jorden. Derefter ville jeg vande, så gødningen hurtigt kom planten til gode. Du kan også opløse det i en kande vand og vande det ud.
Har du kompost i haven, så giv planten en spand kompost hvert forår fremover. Der fraføres jo en del næringsstoffer, når du høster druerne.
Med venlig hilsen
Karna
Skrevet af: Lars Rasmussen, 3. juli 2011 kl. 10.51
Hej Karna,
Nej, jeg har ikke gødet, så det vil jeg prøve...
Kyllingegødning er det noget de har på planteskolerne??
Skrevet af: Brian Jensen, 3. juli 2011 kl. 12.42
ganske normalt NPK gødning er godt til dem da der er alt hvad den skal bruge
giv den en lille håndfund 2 gange og året så får du en plante der er sund og stærk
Skrevet af: Johan Præst, 3. juli 2011 kl. 12.43
Husk nu på, at druerne trives på sydvendte skråninger - de skal med andre ord have masser af sol.
Kærlig hilsen Johan Præst.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.