Forum

Tomater i drivhus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Mikkelsen, 3. august 2011 kl. 21.42

nogen der kender til om der kan gå larver i tomater? det ser ud til at der er spist, gnavet af dem og manden kandt en larve i en tomat. Alle bladene er kryllede og misfarvede, vi har aldrig prøvet det før

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. august 2011 kl. 22.07

Det kan være larver af forskellige sommerfugle - lige nu er der masser af kålsommerfugle, og de kan godt finde på at lægge æg inde i drivhuset...

Prøv at tage en runde, hvor I ser grundigt på bladenes underside - så kan I få samlet en stor del af larverne sammen.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. august 2011 kl. 22.15

Det kan godt være sommerfugle (eller natsværmer?-) larver, det sker en gang imellem og plejer ikke at være noget større problem. På 20 år har jeg oplevet det et par gange...

Mine tomatplanter har altid krøllede og misfarvede blade på den nedre del, men de giver godt, så det bekymrer mig ikke ;-)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Mikkelsen, 4. august 2011 kl. 1.32

mange tak for svarene, der var en larve i en tomat da manden skar den over, ikke så lækkert

Nyt svar til emnet »Tomater i drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomater i drivhus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider