Forum

Drivhus profiler

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rud, 18. august 2011 kl. 13.11

Jeg er ved at renovere mit gl. trædrivhus og har brug for at købe nogle metalprofiler til at sætte på tagspærene da de gl. træprofiler er blevet for skøre til at kunne fastgøre glasset i.

Er der nogle der kan hjælpe med at fortælle hvor sådanne kan købes?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 17. september 2011 kl. 14.43

Det kommer jo helt an på hvordan dine træspær ser ud, og hvilke profiler du havde tænkt dig at bruge.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rud, 19. september 2011 kl. 7.53

Hej Alex,

Jeg har kun problemet med træprofilerne hele taget i mit drivhus, de gl. tag profiler er så møre så jeg er nød til at skifte dem helt ud med en 2/4 bjælke, min ide er at skulle skrue en metal profil på denne 2/4 bjælke

Jeg vil godt prøve at lave et helt tæt tag og mener at det bedste vil være at bruge metalprofiler til at lægge glasset i, alternativthar jeg hørt om såkaldt sprossehætter men dem kan jeg heller ikke finde ud af hovr jeg kan købe - for så vil jeg lave rigtige træprofiler og så sætte sprossehætter udenpå!

Jeg fornemmer lidt at du er fagmand på dette område - så ved du hvor jeg kan få fat på enten sprossehætter eller metalprofiler de skal ca være 2 meter i længden?

Hvis du heller har lyst til at ringe har jeg 28244747

Mvh
Carsten

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 19. september 2011 kl. 8.55

Carsten jeg har lavet en lille tegning af hvordan jeg mener det bør laves.
Jeg er selv ved at færdiggøre et 14 m2 trædrivhus, men har ikke brugt denne metode, da jeg ikke orkede at fræse ud i alle spærne.
På denne måde skulle træet være helt beskyttet mod vejr og vind udefra.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alex Sørensen, 19. september 2011 kl. 9.00

How glemte da lige at fortælle at aluprofilen blot er et stykke "fladalu", som du, hvis du er heldig, kan finde til overpris i et velassorteret byggemarked. Jeg ville nok anbefale at gå til en lidt større smedevirksomhed/maskinstation og købe det gennem dem. De fås i 6 meter længder, og du skal jo nok bruge nogen stykker.
Optimalt er det hvis du kan få dem i alukseret udgave (Vejrbestandig). Hvis de er i rå alu vil de irre med tiden, hvis du da ikke selv giver dem en behandlig (maling)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. september 2011 kl. 16.31

Hvis dine nye træspær skal ha' en længere holdbarhed, så vil det være en god ide at forsyne Alex' spær med drænkanaler i begge sider. Ellers kommer kondensfugten til at drive ned af spærene.
Jeg ved at Deigaard har aluprofiler, men så vidt jeg ikke til de tynde enkeltglas. Du kan jo ta' en snak med dem: www.deigaard-plastic.dk/default.asp?Action=Details&Item=339 Vær dog opmærksom på, at hende der passer telefonen ikke er "den skarpeste kniv i skuffen".
Du kan jo i stedet for glas også overveje polycarbonat kanalplader, så har du samtidag fået lidt isolering af dit nye tag.

Nyt svar til emnet »Drivhus profiler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus profiler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider