Forum

Brugte plantyesække

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Vad Larsen, 25. september 2011 kl. 16.36

Jeg har haft en del sygdom i mit drivhus- ved godt at der har været alt for mange planter der i sommer, har lært en masse her i min første sommer med drivhus- og mit spørgsmål er nu:
Skal jeg helt fjerne de brugte plantesække fra haven eller kan jeg sprede jorden ved stauder og roser?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Lyng, 25. september 2011 kl. 19.20

Vi planlægger at bygge orangeri til foråret. Soklen er støbt. 10m X5m. Nordvendte side bliver bygget med en dobbeltmur og isoleret. Østvendte mur er en del af huset. syd og vestmurene: termoglas. Gulvet isoleres som i helårshus. Taget: 30 grader hældning. Tagplader og isolering mod nord og termoruder mod syd.
Kort fortalt!!!
Har nogen en god ide til , hvordan vi kan holde temperaturen om vinteren. Skal over 8 grader. På forhånd tak for svar.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Salina Bruun, 25. september 2011 kl. 20.14

Hej Bente.

Personligt ville jeg nok ikke genbruge sygdomsjord, medmindre det er noget der ville blive mulet af vinterens kulde og som ikke spredes / overføres der hvor det havner.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. september 2011 kl. 20.58

Hej Tove -

du bør starte en ny tråd, når du vil tale om et nye emne - ellers bliver det ikke til at finde rundt i...

mvh
Anja

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 26. september 2011 kl. 8.04

Hej Bente

Du skriver ikke hvilke sygdomme der er tale om, men er det f.eks. væksthusspindemider, der er meget almindelige i "overbefolkede" drivhuse, så kan du roligt bruge jorden fra plantesækkene i haven, da de ikke kan leve i det fri.

De fleste svampesygdomme i væksthus kommer af, at der sker for lille en luftudskiftning og derfor vil der heller ikke her være de store problemer ved at bruge jorden fra plantesækkene ude i det fri.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Vad Larsen, 26. september 2011 kl. 11.06

Tak for svarene om brugte plantesække,

Hilsen Bente

Nyt svar til emnet »Brugte plantyesække«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Brugte plantyesække

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider