Skrevet af: Jørn Petersen, 9. oktober 2011 kl. 7.26
Morgen.
Jeg har i den seneste måned bygget et nyt drivhus på 18,5 kvm, og i nat bestod den testen, om en mild nattefrost kunne holdes ude.
Her hvor jeg bor, midt i det sydjyske, er temperaturen -0,5°C lige nu, og inde i drivhuset er der nu +7°C.
Drivhuset har en sokkel på 40 cm nede i jorden, og 60 cm over jord niveau, lavet af 10 cm leca-blokke, resten af huset er bygget med trækonstruktion, og 10mm 3-lags kanalplader.
De vægge der ikke har kanal-plader, har 100 mm isolering.
Blot min lille blog for i dag.
Skrevet af: Erik Ernst, 10. oktober 2011 kl. 16.28
Hej Jørn
Lyder som et lækkert "lille" drivhus du har fået bygget der. Kan vi ikke se nogle billeder?
/Erik
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 8.53
Tak, ja er også selv glad for det, startede jo med et lille billig et for 2 år siden, og det var min start, det fik så stor interesse, at jeg for måneder siden valgt at bygge et større, og bedre.
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 8.53
Alle plader der ikke er af kanal-plader, er isoleret med 100 mm rockwool.
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 8.54
fordøren er et jeg fik af svigerfar, den hjælper jo meget på, at huset kan holde varmen.
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 8.59
Og lige et billede af det gamle hus, somm var min start efter jeg blev førtidspensionist for et par år siden. Man skulle jo så har en ny interesse, som så har udviklet sig siden.
Her til morgen var der 7°C i huset, skal i dag løse et lille problem med at der løber vand ned ad tag-vinduerne, og ned på de lodrette vinduer, det vil jeg gøre ved at lave en silikon-fuge på selve glasse helt nede ved de lodrette vægge, så vandet løber af tag-pladerne inden det når ned til væggen.
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 9.02
Den ene gavl ende i huset, er lavet med finetex plade og 100 mm isolering, den samme finetex plade er på ydersiden, grunden er at der bare er en 2 meter høj hæk på den side.
Skrevet af: Jørn Petersen, 14. oktober 2011 kl. 9.03
Som nogle kan se, er der en tagrende monteret på den brune væg, hvor vandet fra taget løber ned i. Siden dette billede, er alt malet kridt hvidt i Gori 44.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.