Forum

Til det med figner og frost

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 19. oktober 2011 kl. 17.25

Jeg har netop læst om eksotiske planter der bør opbevares koldt og lyst, her nævnes oliven, citrus, figen mv.

Men min figen er espalieret i mit drivhus og dermed lidt svær at flytte ;-) Ergo bliver den nød til at være i drivhuset vinteren over. Det er en Petrovaca som jeg havde med hjem som stikling fra Kroatien i 2009. Den er ikke super hårdfør.

Hvad er smartest? Dække den med bobleplast, termomåtte eller bare lade den stå små den er?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. oktober 2011 kl. 12.09

Hej Lise Har du høstet nogle "sydfrugter" fra din figen? men hvorfor har du den i drivhuset, den står bedre i et lunt hjørne i haven, hvor den kan bestøves ordentlig, ang. frostfølsomhed stod moderplanten vel udenfor i Kroatien, hvor der også er vinter. Frugterne kommer på andet års grene, der tit bliver 1-2m, men dem klipper du måske af, når du skal have et espalier dvs.=0 frugter.
Du kan evnt. dække de nederste 20 cm med blade eller lign.
Hilsen Henry G.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 22. oktober 2011 kl. 17.28

Hej Henry :-)

Ja du har vel egentlig ret - i begge dele. Den burde vel kunne overvindre på friland eller i drivhus. Umiddelbart tror jeg den forbliver i mit drivhusi stedet for op af en mur.

Jeg krydser fingrer for den overlever den danske vinter :-)

Nyt svar til emnet »Til det med figner og frost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Til det med figner og frost

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider