Forum

Vinteropbevaring

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Errebo Kjems, 6. december 2011 kl. 15.49

Vi har to muligheder for vinteropbevaring af planter. Vi har et drivhus med fundament gravet en halv meter ned i jorden. Her har vi nu planterne stående på gulvet i termokasser. Vi overvejer at pakke planterne i bobleplast eller andet egnet. Eller er det bedre at tage dem op i vores overdækkede carport som er isoleret men åben. Fordelen er at der bliver knap så hård frost her, men til gengæld heller ikke meget lys. Hvilket alternativ er bedst? Gode råd modtages gerne ;)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. december 2011 kl. 20.43

Hej Mette -

det kommer helt an på, hvilke planter vi taler om...

Hvad er det, I skal overvintre?

mvh
Anja

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Klitsgaard Halberg, 6. januar 2012 kl. 11.24

per halberg

er der nogen der har erfaring med dug i vinterhus
jeg har bygget et isoleret hus med termo tag 100 mm
i vægge og i gulv ca 20 kvm

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Klitsgaard Halberg, 21. januar 2012 kl. 16.10

Bedre sent end aldrig, vi har bygget et isoleret hus med mulighed for at lufte ud i hver ende. der er en lille ventilator der kører hele tiden. Vi opbevarer mange sukkulenter og alle vores sommerplanter( citrus, oliven, og andre småtræer) Vores problem er kondens !!! vi lufter ud dagligt, men det driver ned af loft og ruder. har nogen et godt råd, da huset er med træskelet, og det holder ikke længe hvis det fortsætter hilsen Linda

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 21. januar 2012 kl. 18.53

Jeg har også bygget mit eget drivhus, også at træ, muret sokkel, og så bare 10mm kanal-plader som tag og vinduer.

i starten løb der også vand konstant ned af ruderne, men så fordoblede jeg taget, ved at smide endnu et lag kanal-plader på, på 10 mm, siden da jeg har intet kondens haft løbende ned af taget på indvendig side.

Måske det kan hjælpe dig.!

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Klitsgaard Halberg, 22. januar 2012 kl. 17.49

Hej Jørn tak for dit svar, har lidt svært ved at forestille mig hvordan du har gjort, har du lagt det ekstra lag ovenpå eller inde Hilsen Linda

Nyt svar til emnet »Vinteropbevaring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vinteropbevaring

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider