Forum

Mit drivhus er ved at blæse væk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inger Abildgård, 7. december 2011 kl. 20.51

I foråret overtog jeg en nyttehave med drivhus, som sandsynligvis har en del år på bagen. Der var åbninger på siden og på forsiden, hvor glassene var gået i stykker og faldet ud.
PÅ grund af meget arbejde fik jeg ikke gjort noget ved sagen, hvilket jeg i dag bitterligt fortryder. Da jeg for få dage siden tilså drivhuset, var næsten hele bagsiden gået i stykker. Alt i alt mangler der nu omkring 20 glas. Jeg tror ikke det vil være muligt for mig midt i kulden at sætte nye glas i. En ven af mig har foreslået, at jeg dækker hullerne af med f.eks. krydsfiner og surrer et reb godt omkring hele huset. Og så venter med nye glas til foråret.
Men er det en god ide, eller er der mon nogen i dette forum, som har bedre ideer.

Med venlig hilsen
Inger Abildgård

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. december 2011 kl. 21.13

Jeg vil nok snarere foreslå, at du piller de sidste glas ud og sætter glas i hele huset til foråret - de vil helt sikkert falde ud/blæse væk i løbet af vinteren alligevel - måske allerede på fredag, hvor de truer med kuling/storm...

Og så ville jeg sætte nogle snore fast i huset og fæstne dem til nogle sten på jorden, så huset bliver stabiliseret og ikke står alt for "slattent".

Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Mit drivhus er ved at blæse væk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Mit drivhus er ved at blæse væk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider