Skrevet af: Tabita Enig, 28. februar 2012 kl. 11.22
Hvordan placerer jeg bedst tomaterne direkte i jorden i mit drivhus?
Mit drivhus er 10 m2, aflangt og har en gang i midten, så jeg derved har 3 sider med jord.
Jeg plejer at bruge den ene side til tomater, da de 2 andre sider bliver brugt til chilier, agurk, melon, auberginer, citrongræs og andet jeg synes er sjovt.
Min udfordring er at jeg altid har for mange tomater - vil gerne have 8-10 planter. Jeg har prøvet at placere dem 2 og 2 - og også forskudt 2 og 2. Men når jeg skal til at binde dem op synes jeg alligevel at de står for tæt og de er svære at komme til, især dem der står i bageste række.
Hvordan gør I?
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. februar 2012 kl. 20.39
På den ene langside har jeg tomater med ca. 1 m imellem og peberplanter i mellemrummene - men kun i 1 række, så de får lys nok.
Mit bed er ca. 70 cm bredt, så der bliver plads til lidt småting ind mod gangen - krydderurter og den slags.
I midterbedet planter jeg tomaterne tættere - ca. 40 cm imellem planterne i 1 række, og de får lov til at blive så høje, at de når taget.
Hvor bredt er dit midterbed - kan du evt. have to rækker tomater der? Og bruge de to andre til resten, så tomaterne får fuld grohøjde...
Skrevet af: Tabita Enig, 1. marts 2012 kl. 8.29
Hej Anja
Tak for svar. Hvordan binder du dine tomater op?
Det er nemt nok at binde op i skelettet mellem vinduerne, men når der også er plantet tomater ud for vinduerne, så bliver det svært, uden at tomaterne kommer til at hænge ind over hinanden.
Og det er endnu sværere i "bunden"/for enden af drivhuset, hvor tomaterne ellers snildt kunne vokse i fuld højde.
Jeg mangler nok en smart opbindingsmetode ?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.