Skrevet af: Lars Sabra, 29. februar 2012 kl. 18.02
Hej er der nogen der har erfaringer med at lave et stort og sammenhængende nedgravet kapilærvandingssystem i drivhuset. Jeg er træt af mit drypvandingssystem da det er besværligt med tilstopning, justering og vand der løber ud af plantesækkene. Jeg vil prøve at lave et kapilærvandingssystem hvor planten kan tage det vand den skal bruge. Jeg vil prøve at nedstøbe 3 parallelle plastrør Ø75 i længderetningen på drivhuset i hver side således at rørene flugter med overfladen. Så vil jeg bore 3 huller der hvor hver plantesæk skal ligge og sætte et lodret Ø40 rør fyldt med jord ned i hver. Derefter lægge plantesækken ovenpå. Jeg havde tænkt at have en svømmer (fra WC) der hele tiden sørgede for at der var vand på systemet. Mangler lidt gode råd til hvordan jeg får svømmer inkl. bassin integreret med Ø110 kloark-rør. Er der nogen der har erfaringer - måske med andre materialer. Forventet materialepris ca. kr. 2500,-
Skrevet af: Lars Sabra, 29. februar 2012 kl. 18.19
Glemte lige at medsende skitse ;-)
Der har indsneget sig et "Ø110" i teksten i indlægget ovenfordet - det skal selvfølgelig være "Ø75".
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.