Forum

Puppe i myggestiklignende sår

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Poul, 3. juli 2004 kl. 14.09

Efter konstatering af en knop i nakkens hårkant – fjernede jeg det lille sår, og så til min store overraskelse at der fulgte en lillebitte (1 mm lang) hvid puppe, med ud.

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad det, ialverden, kan være – der er stadig en knop – kan der være flere?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 3. juli 2004 kl. 15.08

Lyder bestemt ikke rart!

Umiddelbart kom jeg til at tænke på uskadelig hudorm, men da du beskriver den som "puppe" vil jeg foreslå dig, at opsøge en læge.

Var "puppe" omgivet af hård skal, for 1 mm og noget småt noget og kræver jo nærmest en lup for at undersøge nærmere?

MVH.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul, 3. juli 2004 kl. 16.28

Ja, den har også været under kraftig lup, og må nok menes at være i " hård " skal i et slags skelmønster. Den har ikke bevæget sig på noget tidspunkt, så den er jo nok død.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgite Abild, 3. juli 2004 kl. 19.20

Mine haveazealier har fået nogle næsten lillefingertykke gevækster på bladene, de er grønlige og hårde og jeg kan ikke finde ud af hvad det er. Kan ikke finde noget i diverse bøger. Hjælp!

Kærlig hilsen Birgitte

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul, 3. juli 2004 kl. 19.30

Undskyld Birgitte – men glemte du ikke lige at oprette ny tråd / nyt emne.

Mvh. Poul.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 31. august 2004 kl. 17.33

Hej Poul
har du fundet ud af hvad det var for en? Jeg hørte engang om en art edderkopper der lagde sine æg i huden på kvæg (men ikke en dansk art) – så jeg er virkelig spændt på svaret.

Hilsen Helle-Sofie

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul, 31. august 2004 kl. 18.37

Kære Helle-Sofie
Nej, det er aldrig blevet klarlagt, hvad det kunne være. Så tiden lidt an, for at se om der skete yderligere ting, men det er der ikke så det må have været noget " uskyldigt " – af én eller anden art.

Nyt svar til emnet »Puppe i myggestiklignende sår«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Puppe i myggestiklignende sår

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider