Forum

Hvad er det?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen, 6. juli 2004 kl. 10.35

Jeg fandt i går en sort puppe under mit ærtetræ. Den er ca 2,5 cm lang, på tykkelse med en blyant, spidser ud i den ene ende, og er nærmest bøjelig i denne ende, med noget ala skæl, (lige som en harmonikabus. med skillefag, der gør den drejelig) Den har samme konsistens som hård gummi, og ser lidt ud som den er betrukket med tjære eller asfalt...HVAD ER DET?

Er det godt forklaret?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 6. juli 2004 kl. 12.44

En eller anden sommerfugl/natsværmer. Prøv at lægge den i et syltetøjsglas med låg sammen med lidt jord. Når/hvis den klækkes, kan du se hvad det er! Jeg gjorde det fornylig med en puppe, jeg fandt under solbærbusken, og den klækkede kort efter.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nils Sundby-Sørensen, 8. april 2005 kl. 4.27

Vi har i de seneste år haft invasion af nogle mærkelige sorte ormelignende dyr. de er 3–5cm lange, og ca. 2–3 mm i diameter. de har følehorn fortil og desuden en masse ben eller fimrehår langs kanterne af undersiden.tilsyneladende bevæger de sig ved hjælp af disse ben eller fimrehår. de optræder kun i sommerhalvåret. de er begyndt at komme allerede nu her i april. både inde og ude.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 8. april 2005 kl. 8.23

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lyster, 16. april 2005 kl. 0.33

Det lyder mere som ægte tusindben.

Nyt svar til emnet »Hvad er det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvad er det?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider