Forum

Hvordan med en kattelem

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tim P., 2. januar 2015 kl. 22.07

Jeg har lovet min mor at hjælpe hende med at finde en god kattelem der ikke bare lukker hvem som helst ind i huset, men jeg er godt nok meget i tvivl om det skal være den avanceret og lidt dyre model med chip.

eller om hun kan nøjes med en billigere udgave med magnet.

Redigeret af administrator 1. marts 2023 kl. 13.10.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 3. januar 2015 kl. 1.05

Hej Tim

Jeg har god erfaring med microchip-klappen.

Vi har givet vores nabo en sådan klap, fordi vores katte brød ind hos dem gennem en almindelig katteklap og spiste deres kats foder.
Siden klappen blev installeret for fire år siden har de ikke haft problemer med hverken vores eller andre folks katte.

Hvis man ikke vil have, at katten skal bære halsbånd, kan man få dyrlægen til at mærke den med microchip. Man koder så klappen med microchippen. Det fungerer fint.

Mvh. Marie Louise

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tim P., 3. januar 2015 kl. 11.07

Tak Marie

Det er umiddelbart også den jeg hælder mest til :)

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 5. januar 2015 kl. 22.36

Vi har to katte og benytter en stor kattelem til microchip.

Det er Norske skovkatte (8kg) og derfor er det den store model.

Den er meget enkel at programmere. Også til flere katte.
Det er let om aftenen, at lukke for »udgående trafik« og f.eks. lade »indgående« passerer (hvis det er vores med de godkendte chips).
Og så er den blevet nederdrægtig billig :(

Redigeret af administrator 1. marts 2023 kl. 13.11.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 6. januar 2015 kl. 12.22

Jeg ville helt klart gå efter den med chip - og så sørge for at få katten chippet, så den ikke skal rende med halsbånd og du ikke risikerer alligevel at skulle købe nyt halsbånd i tide og utide.

Hvis man får chippen skudt ind i forbindelse med anden konsultation (fx vaccination) hos dyrlægen betaler man kun chippens pris, som er omkring 350 kr.

Vi fik installeret lem med chip, da vi havde utroligt mange uønskede besøg med en almindelig kattelem, og det fungerer bare super godt.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 26. januar 2015 kl. 14.46

Jeg ved at de "magnetiske", der er styret af halsbånd er ret dyre i drift! Når katten smider halsbåndet.

Jeg forsøgte for nogen år siden at give mine katte halsbånd på, dem de ikke krøb ud af, løste spændet op på, kom de galt afsted med (pote over- eller gyseren: spændet bag hjørnetænderne og en kat i panik!) Så mine går ikke med halsbånd- mere. (den eneste der kunne var en tam vildkat!)

Nu er alle mine neutraliserede (for fem-syv år siden), og var det i dag ville de blive chippet OG øremærket. (Jeg mener chippede katte får et tush c i øret), men på den anden side: Så har jeg aldrig fået en tushet forsvunden kat hjem igen! Hvis de er påkørte gider bilisten ikke glo øretusher- endsige se efter om katten lever.

Men chip + kattelem lyder godt! Desværre har jeg så ingen døre en lem kan være i, så pt lukker jeg vinduet op ca. 60 gange i døgnet... (Om sommeren står det åbent!).

Med venlig hilsen
Tine- med de nu kun 11 katte

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel Nielsen, 12. februar 2019 kl. 6.19

En med kattens indbyggede chip er fed overvej sådan en :)

Redigeret af administrator 12. februar 2019 kl. 9.29. Link til firma slettet af redaktøren

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 12. februar 2019 kl. 9.18

Er rapporteret

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus Sørensen, 1. marts 2023 kl. 11.21

I lyder jo til at have godt styr på havens katte :-)
Hvis vi vil forsøge os med en kattelem der dur, hvilken vej tænker i så vi skal gå? Der er jo både 2 vejs og 4 vejs.
Eller vil i anbefale os at gå ad chip vejen hvor vi indoperere en chip i katten? Jeg er lidt ked af den løsning, men hvis det er den som alle anbefaler må jeg måske bare overgive mig og få det gjort.

Redigeret af administrator 1. marts 2023 kl. 13.09. Link til virksomhed er fjernet.

Nyt svar til emnet »Hvordan med en kattelem«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Hvordan med en kattelem

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider