Forum

Udrydde mosegrisen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 6. august 2015 kl. 18.38

Jeg har fået en mosegris, og vil gerne fjerne den definitivt fra min have........

Hvad skal jeg gøre? - Har I nogle gode råd?

1 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 6. august 2015 kl. 19.28

Muldvarpesaks i jorden og rottesmækfælde på overfladen - med vegetarisk lokkemad :-D

2 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 6. august 2015 kl. 19.54

Jeg har ikke gode erfaringer med de der sakse.

Min erfaring med klapfælderne er at man skal bruger mange for at de ikke hopper over, efter første fangst. Og så er det sjældent at de får halsen brækket, men derimod et ben eller en hale, så ligger de der og lider.

Men der er nok ikke andre metoder, med mindre man bruger en eller anden form for gift.

3 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren M, 6. august 2015 kl. 21.36

Hej Helle,
Vi har haft besøg af de bløde dyr af flere omgange. Og mosegrise kan være dyre i drift.... (Ca 75 bøge planter!)
Jeg synes det bedste er sakse. Men man skal være omhyggelig med at placere dem rigtigt, og de må ikke lugte af menneske.
Håber du får bugt med mosegrisene- hurtigt!

Søren

4 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 6. august 2015 kl. 21.49

Præcis,
- omhyggelig uden at vide hvordan!
- Ingen duft af menneske, men hvordan placere den uden at røre.

Det er ikke min bedste erfaring :-)

5 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 7. august 2015 kl. 7.02

man skal bruge plastikhandsker - som fhv. fældejæger ved jeg at hvis man nulrer en hestelort med handskerne så overdøves menneskelugten - fisk kan osse bruges

6 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 7. august 2015 kl. 7.16

Gode ideer, og grisen bliver ikke mere mistænkelig af lugten af fisk eller hestepærer?

Men tak, det kan være løsningen. Er det sikkert at den dør af saksen?

7 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. august 2015 kl. 7.30

Nej, den kan godt smække om et ben - ligesom en alm. smækfælde, men oftest er det et mere effektivt sted.

Saksen er grum, men kan være nødvendig, hvis man ikke vil anvende gift, som jo heller ikke giver garanti for en hurtig død uden lidelser.

8 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 7. august 2015 kl. 8.36

Gift må slet ikke bruges af private mod mosegrise. Det skal være autoriserede folk.
Mosegrise kan være vanskelige at fange i saks. Der går det meget lettere med muldvarpe.
Hvis man jævnligt har brug for, at fange mus og rotter i smækfælder, så anskaf bare en eller to meget kraftige. Og det afgørende: Det skal være den type der udløses ved en trædeplade.
Menneskelugt betyder intet. Det er en skrøne. Det der betyder noget er, at den kloge narrer den mindre kloge ;-).

9 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 7. august 2015 kl. 11.35

Vi havde mosegrise i mange år.
Så fik vi kat. Og efter nogen tid: ingen mosegrise, og der har ikke været nogen siden.

10 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 26. juli 2016 kl. 17.58

Så går den vilde jagt.
Mose er kommet i prydhaven.
Den vil fortryde det.
Mvh

11 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 27. juli 2016 kl. 16.50

Vil også anbefale kuren på tre bogstaver: KAT.

Har ellers haft en del rodgnavede popler, men katte virker.
De skal så have kvalitetsfoder, se den dyre doktor af &til men de er meget effektive. Og de skal ikke tømmes dagligt! (Okay kattebakkerne om vinteren). Desuden er de små pelsede personligheder- og til tider møgdyr. (Som med køleskabsrotten)
Men det ender som regel godt/skidt for byttedyrene.

Hvis man vælger *kat* skal de neuteres/kastreres. Nej, du skal ikke have små søde killinger. Og få så den strinte hankat ordnet!
Katte fra internater ER ordnede og vaccede- de koster så mere end en "gratis" killing, men de penge er givet godt ud.

Mvh
Tine

12 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. juli 2016 kl. 17.00

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

13 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 27. juli 2016 kl. 17.14

Frank, det er altså billigt for en kat plus du kan give en "genbrugskat et nyt hjem- voksen eller killing.

Mine er- indrømmet- hjemmelavede- undtagen den, der nu TRE gange er opereret for brok, næste gang er det desværre en aflivning.
Og så ham, der 4 gange er blevet bidt i poten (bylder). (Og øret og øjet)

Vores dr dyr er dyre- men de er flinke og dygtige. Og at mine hys-huskatte (nogle af dem er der siameser i)- og de hader transportkassen som pesten. ALLESAMMEN!

Men dyrlægen undrer sig over de to "accident prones"/uheldsfugle. Det er normalt slet ikke sådan med katte.

I øvrigt kan jeg kun anbefale Falcks Kæledyrsabboonnement. Billig transport af både dyr og ejere.

Vi har 11 katte- så foderet alene koster 1000kr/mdl- plus det genboens kat æder. Som med heste- er anskaffelsen det billigste.

Mvh
Tine- og loppe- og ormekure.

14 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 27. juli 2016 kl. 17.19

Tine
Det går ikke med mine katte hadene hunde.
Katten vil flytte eller gå til.
Mvh

15 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 27. juli 2016 kl. 17.27

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

16 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 27. juli 2016 kl. 18.19

Jeg har da haft hundr først- og så kom katten, kaninerne mfl til.

Det er et spørgsmål om at indøve "Matador"- øvelsen- altså "DET er MIIN!"
Indøves lettest med godbidder- Det er en tysker!- Det er en dansker VÆRSGO.

Bortset fra med killinger, høns og kaniner- siger man ikke "Det er er en dansker!! ;-)

Mine hunde løb godtnok efter andre katte, som de var meget påpasselige med IKKE at fange, de kendte jo de der hvæsedyr hjemmefra! :-D

Mvh
Tine

17 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 28. juli 2016 kl. 14.39

Aprospo, kattedræbende hunde. Vi havde engang en hund af den slags i pleje samt to gårdkatte der var vokset op med samme slags hunde. Jeg iagttog en dag, at den omtalte hund (som stod i kæde på gådspladsen, da den ikke måtte være sammen med vores løbske tæve) samt den ene af vores kælne katte gik direkte hen og gned sig op og ned af hundens ben. Det var, i den grad, et enestående øjeblik, at se hundens dybt forvirrede udtryk og forsøg på at få hjælp fra os mennesker - og vi snakker her om en hund der havde jaget katte siden den var en unghund, og en gang fanget og brækket ryggen på en kat.

Med andre ord, katten flygtede ikke og dermed gik hundens jagtindstinkt ikke i gang. Desuden fik den efterfølgende en ny ejer der havde katte - og hunden jagtede dem aldrig, undtagen naboens katte.

Så hunde kan sagtens lære ikke at jagte katte (der tilhører familien). ;)

PS.) Er vokset op i en hundekennel med Pyreneerhunde, så vi havde med mellemrum hunde (tidliger hvalpe solgt fra os) som havde behov for midlertidig pasning eller nye ejere.

18 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Bæk, 28. juli 2016 kl. 18.54

Hvis man ikke er villig til at betale 1000-1500 kr. for en neutraliseret kat/killing tror jeg egentlig slet ikke man bør have kat.

Og så til emnet: Vi har afsindig mange mosegrise og jeg har faktisk opgivet at få bugt med dem. Med 2 katte kan vi holde dem nede, men vi kommer aldrig af med dem.

Man skal vælge sine kampe.

19 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 28. juli 2016 kl. 19.36

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

20 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 28. juli 2016 kl. 19.45

Den sidste kat jeg havde blev skudt af en meget lidt venlig nabo, som mente det måtte være en ualmindelig stor rotte.

Så ingen katte til mig! Heldigvis har jeg nu fået en anden nabo med to katte og den tredie har også fået en mere. Men jeg finder stadig huller og gange i haven.

Hvor stor er en mosegris egentlig?

21 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. juli 2016 kl. 19.57

En mosegris er omtrent på størrelse med en muldvarp. Den har små øjne og øren, og en kort stumpet hale. Den brungrå på ryggen og bugen er gråsort. Lidt som en markmus, som de er i slægt med, de er begge studsmus.

Det andet navn for mosegris er vandrotte, men de ikke beslægtede med ægte rotter.
MvhTine

22 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 28. juli 2016 kl. 20.04

Kan nu ikke lide katte.
Så jeg har sat 7 sakse på opgaven.
Hvis det ikke er nok kan jeg udvide med flere.
Dens dage er talte.
Mvh

23 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 28. juli 2016 kl. 20.29

Tine ved du også hvor bred deres gange er? Sådan ca. Jeg synes disse gange er betydeligt større end en muldvarp. Ved du om der er forskel på rottehuller og huller fra mosegrise?

H. Christensen
Jeg kan ikke lide kattehadere, jeg har gravet fælder ned, som jeg føre dem hen til. I fælden er der spidse pigge der spidder dem.
Mvh
😈

24 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 28. juli 2016 kl. 20.38

Hader ikke katte. De siger mig bare ikke noget.
Hader heller ikke mosegrise, men jeg vil ikke have dem i min prydhaven.
De må gerne være andre steder men jeg sætter en grænse og der er dømt fuld jagt.
Muldvarp er heller ikke velkommen.
Mvh

25 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 28. juli 2016 kl. 21.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

26 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 28. juli 2016 kl. 21.36

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

27 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 10.52

Tager lige en dyb indånding, for jeg er slet ikke sikker på svaret!

Men mosegrise og muldvarpe kan overtage hinandens gange, normalt vil muldvarpen bare lave muldskud op på sin vej, og mosegrisen lave et sted med hul op til overfladen- et sted. For nogle år siden ville jeg have sagt at en masse muldskud i linie på marken skyldes mosegrise, men det er ikke korrekt! De kan være Mulle Muldvarp på frierfødder. Altså en han.

Endvidere afhænger det meget af jordens kompakthed, hård jord = flere muldskud- evt våd jord, som også vil give flere skud,

Men med rottehuller i jorden vil man som regel kunne se udsmid af løs jord, og rotter laver ikke muldskud. (Så vidt jeg ved, nu skal man intet forsværge... )

Men rotter kan gnave i træ og beton(!)- og hullet er som regel størrer end dem fra muldvarve/mosegrise.

Mvh
Tine- der går ind for at folk, der skyder andre menneskers katte- selv bør får et skud salt i det, der øverst, når de plukker jordbær!
Det er forresten også brandulovligt!

28 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 11.01

Det er da iorden ikke at elske katte, jeg har det på den måde med små meget gøende hunde... Jeg kan så godt lide store hunde, men jeg kan ikke lide at skulle op klokken l- i regnvejr med ondt i halsen og lufte hund.

Kattene lufter sig selv- omend de elsker at "gå tur" 8 gange rundt om huset/grunden.

Hvis hyld er så giftig/brækfremkaldende: Så har mine katte ikke læst det. De elskel at hvæsse kløer i hyld- og sådan en oversavet hyldestamme, savsnittet- er de helt tossede med at gnide ansigtet imod, der noget i duften, som er ligeså godt som katteurt.

Mvh
Tine

29 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. juli 2016 kl. 11.16

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

30 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 11.35

Det har du nok ret i Frank.

Jeg har ikke muldskud i haven mere, og de to-tre muldvarpe, jeg har set- var døde (kattebytte).

Mvh
Tine
Og det er stadig rasende ulovligt at skyde andre menneskers katte..!

31 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. juli 2016 kl. 11.38

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

32 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. juli 2016 kl. 11.39

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

33 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 12.18

Ja, vand. Man har jo lov til at jage husdyr fra sin grund.

Så næste gang genboen oppe ad vejens lille gøende køter kommer, har jeg planlagt et bad til den.

Naboens logredor- er ret respektfuld overfor mine katte, sidst den ville guffe kattefoder endte det i et stenhårrdt blik fra min lille Pind, så la di da la la, jeg kiggede lige forbi, og nu har jeg et vigtigt ærinde!

Stakkels Chili, men det så rigtig sjovt ud. :-D
Ikke alle mine katte kan det, men Pind var kun en stor killing, da hun fortalte Chili, at her står skabet! Og det er MIT skab. Jeg EJER alle skabene- og ville du forresten noget?! Nej?

Godt så.

Mvh
Tine med tyrankatten- der ikke slår med STIRRER

34 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 30. juli 2016 kl. 12.21

Ja gu er det ulovligt, men hvem indrømmer at de har skudt naboens kat? Og mit liv er for kort til at føre krig, så jeg tager den med ro og nyder de andre katte som kommer på grunden. (Dog uden at fodre dem)

Nå men så tror jeg det er rotter, for mit æbletræ lever endnu og min blommehæk er ikke angrebet. Der er ikke muldvarpeskud, kun huller. Vi har ikke et fugtigt område i nærheden, og jorden er mest tung lerjord. Lige nu er der mange gange i blomsterbedet, mine blå iris blev ikke stor i år, men det er måske fordi jeg tyndede ud i dem sidste år? Dog fandt jeg en gang under/i siden af planten.

35 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 12.29

Få rottemanden ud...

Også selvom de tre gange på over tyve år, vi har hafte dem ude (skadedyrsbekæmpelsen), så har der kun været de tre rotter, kattene havde fanget.

Man har pligt til det, hvis man tror der er rotter. Det koster ikke noget, og du kan anmelde på kommunens hjemmeside.

Mvh
Tine

36 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 30. juli 2016 kl. 12.54

Så er det gjort, men sjovt nok nævnes det ikke med et ord på kommunens hjemmeside at problemet kan være gange i jorden 😄
Det skal åbenbart være i kloak, hus eller hønsegård eller lignende.

37 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 30. juli 2016 kl. 13.50

Øv Mosegrisen lever stadig.
Så må der flere sakse til.
Nu bliver den så jagtet i fuld skala.
Også i kærestens roser er den kommet ind.
Og hun er ikke glad. (Surt for mig at hun ikke er det).
Mvh

38 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2016 kl. 15.29

Ja, det er nemmere med katte. Åbenbart!

Nu siger jeg ikke noget om roser- vel. Og dræbersnegle.

Men altså mine popler led meget under grisedyrene, jeg kunne hive over halvdelen op. De døde bare...
En af de store er virkelig skævt tilbagelænet, den manglede halvdelen af roden. ØV!
---
Helle: kommunale hjemmesider er bygget af nederen med ekstra nederen.
De kan simpelthen ikke finde ud af, at man kan have problemer, der skal beskrives i fritekst.
Men sidst vi havde rottemanden ude (rottelig godt oppustet og lugtende- under tøjsnorene- for der lægger/leger kattene med dem), det var spild af hans tid, men han mente jo (så alle museligene), at vores katte er gode jægere!

Han var også kun ude fordi, man skal anmelde rotter på sin ejendom, det tog så en lille uges tid. Rotter indendørs- går hurtigere. Men mistanke om rotter- er jo også godt nok.

Selv fik vi lavet ny kloak, minirens og septictank for nogen år siden. Så vi ved, at rotterne ikke kommer derfra.

Overfladerotter... er også almindelige, nogle steder.

Mvh
Tine

39 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 30. juli 2016 kl. 15.45

Dette er på landet, der er gode kår for vilde dyr, de behøver ikke opholde sig i kloakkerne. Så jeg er ret sikker på det er nogle sunde og stærke rotter, hvis altså det er rotter, men det kan rottemanden måske bedre vurdere?

Den ene kat viser tydelige tegn på at have gode jagtinstinkter, resten virker mere nydende.

40 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2016 kl. 0.00

Vi har haft huller efter mosegrise et par steder og kan også mærke gangene under græsset. Jeg har vædet en klud med hjortetaksolie og stoppet kluden ned i alle observerede huller sidste sommer. I år er der ingen tegn på mosegrise, men det ser ud som om spidsmus har overtaget gangne. Her står naboernes katte og lurer og som regel finder jeg en sød, men død spidsmus.
Iøvrigt er jeg mega glad for at jeg ikke har en nabo med 10-12 katte længere. Jeg fatter ikke, hvad folk vil med så mange katte, som man af bekvemmelighed bare lukker ud. Det ville man ikke gøre med 10-12 hunde. Jeg går ind for at man skal betale "katteskat". 3 gange har vi måttet bede Kattenes Værn om at afhente katte, som lagde sig til at dø i skoreolen på vores terasse. De folk der kom og hentede kattene, var iført kampdragter. Vi kunne ikke selv komme i nærheden af kattene.
Ingeborg

41 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Jacobsen, 31. juli 2016 kl. 10.02

mine mosegrise sørger for at holde græsplænen fri af mælkebøtter, så noget godt kan der siges om dem.
Men til gengæld spiser de alle mine rodfrugter, tulipaner, rødderne af frugttræer, ødelægger rhododendronbeddet og underminerer græsplænen så den ligner et militært øvelsesterræn.
Jeg er i gang med et forsøgsprogram som går ud på at få mosegrisen til at flytte ud i det åbne land hvor den så kan blive til glæde for ræven og uglerne.
Mosegrisen laver huller op til det fri så det er let at se når den har været aktiv.
I køkkenhaven har jeg fået et råd om at fylde hullerne op med sildelage. Jeg tror sild lugter som mink, og da mosegrisen har en fin lugtesans har et sildelagedepot en god rækkevidde. Har prøvet det i sommer og mine rodfrugter er indtil videre intakte. Rhododendronbeddet og græsplanen får samme behandling, (vi spiser meget sild).
Æbleplantagen sætter grænsen for hvor meget sild vi kan konsumere, så der har jeg tænkt at plante strategiske planter ved foden af æbletræet, nogle jeg ved mosegrisen ikke rører.
Kejerserkrone, stormhat og gul iris har jeg bemærket er overlevere i staudebeddet. Pæoner rører de heller ikke. Solbær, ribs og rabarber ser heller ikke ud til at være på mosegrisens menu over foretrukne. Iøvrigt sætter jeg uglekasser op, men det er tårnfalken som finder dem før uglen, så jeg ved ikke hvor mange der skal til før tætheden af tårnfalkereder bliver for høj til de gider bo her.
Men prøv det, og lad være med at slå naturen ihjel bare fordi den ikke passer ind i jeres verdensbillede. (Ok rotter er et skadedyr som desværre har en evne til at gøre stor materiel skade, men fornuftig omgang med foder til dyr osv giver dem ikke gode levebetingelser)

42 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 31. juli 2016 kl. 11.16

Lis Jakobsen

Tak for det gode indput, det kan bruges.

Jeg fodre ikke rotter, og min kompost har fået et zink fad, så de ikke kan komme op og få glæde af affaldet. Jeg ved ikke om de spiser nødder dem har jeg tilgengæld så mange af at der er overskud til både det ene og det andet.

Jeg er stadig i tvivl om det er det ene eller det andet, men nu må vi se om der kommer en rottefænger, han kan nok fortælle mig det. Hvis han altså kan se noget som helst, da jeg har gået og gravet hullerne op for at undersøge dem og fylde dem med vand.

43 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. juli 2016 kl. 11.20

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

44 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Jacobsen, 31. juli 2016 kl. 13.41

jeg skrev sildelage ikke hele sild. En rotte skal spise en masse jord for at få nogen næringsværdi ud af det når den rene sildelage (ikke løg og alt det andet) hældes i hullet, så jeg tror det er et rimelig rottesikret forsøg.

45 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. juli 2016 kl. 13.59

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

46 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 31. juli 2016 kl. 14.20

Rottemanden ringede og fortalte at rotter ikke laver gange i blomsterbede, og jorden generelt, med mindre det er for at komme ind under noget.

Overfladerotter lever i hulrum, så det må være mosegrise. Det er muligt at rotten tiltrækkes, men der skal vel være noget de kan spise hvis de gider blive.

47 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Helenia Bakker, 31. juli 2017 kl. 13.46

Slettet af administrator 31. juli 2017 kl. 14.13.

48 af 50 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anders Milling, 4. juli 2018 kl. 10.15

Slettet af administrator 5. juli 2018 kl. 10.54.

49 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. juli 2018 kl. 19.55

Smækfælder ubeskyttede over jorden er en fæl ting for andre dyr, uanset om det er uønskede katte fra kvarteret eller fugle og andet småkravl. Vi har jævnlig besøg af mosegrise. Jeg kommer lidt hjortetaksolie på en klud, som jeg stopper dybt ned i hullet. Det har hjulpet hidtil.
Ingeborg

50 af 50 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. juli 2018 kl. 19.55

Smækfælder ubeskyttede over jorden er en fæl ting for andre dyr, uanset om det er uønskede katte fra kvarteret eller fugle og andet småkravl. Vi har jævnlig besøg af mosegrise. Jeg kommer lidt hjortetaksolie på en klud, som jeg stopper dybt ned i hullet. Det har hjulpet hidtil.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Udrydde mosegrisen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Udrydde mosegrisen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider