Forum

MX-bevis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Malthe Laursen, 2. september 2016 kl. 21.25

Hej!

Jeg er ansat hos en landmand, der som erhvervsdrivende udfører bekæmpelse af muldvarper i egen bedrift ved hjælp af muldvarpesakse - denne metode finder jeg brugbar, men også meget tidskrævende.

Ved hurtigere, kemisk bekæmpelse af muldvarper og mosegrise vil jeg gerne have adgang til fosforbrinteudviklende pellets og til det skal jeg have et MX-kursus.

Jeg ved at dette kursus kan gennemføres hos Aarhus Universitet i 2017.

Er der nogen der ved hvor man ellers kan tilmelde sig sådan et kursus - gerne i Jylland?
-og i hvilket prisleje ligger sådan et kursus?

Med venlig hilsen
Malthe Laursen

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 2. september 2016 kl. 22.11

Jeg synes, du skal gøre som landmanden, selv om det er tidskrævende - i stedet for at bruge noget, der er så giftigt.
Og så skulle du i øvrigt nok ikke stille sådan et spørgsmål på et økologisk haveforum :)

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 2. september 2016 kl. 22.39

Hej.
Du skulle tage et kursus i at sætte muldvarpesakse rigtigt.
Sat rigtigt tager det max 1 døgn før kalorius sidder i saksen.
Fosforbrinte er noget farligt stads, som man helst skal undgå. Det er ikke noget alle og enhver skal fedte rundt med. Derfor disse specialtilladelser.
Stoffet er i bund og grund unødvendigt, hvis man gider lære at sætte saksene rigtigt.

Vh. T&HPP

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 2. september 2016 kl. 23.15

Ja, dit valg af forum viser udpræget mangel på omtanke, hvilket ikke er en god kombination med håndtering af gift! Lyt og lær af din arbejdsgiver i stedet.

Hvis du nu alligevel kommer i besiddelse af pillerne, kan du her læse lidt om effekten, hvis de indtages, f.eks. af børn, der finder frem til dem på grund af sløset opbevaring:

www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwj35OPbyvHOAhVLEiwKHaRyABAQFggiMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.afdelingz.dk%2Facrobat%2Fufl3896_muldvarpegift.pdf&usg=AFQjCNF2eZKe6Jv4XwU4BAGZJQmCfbisVA&bvm=bv.131783435,d.bGg&cad=rja

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malthe Laursen, 3. september 2016 kl. 0.13

Jeg vidste ikke at dette var et økologisk haveforum - jeg finder et nyt forum at stille mine spørgsmål i.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 4. september 2016 kl. 8.29

@malthe - du bliver aldrig økologisk landmand

Nyt svar til emnet »MX-bevis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > MX-bevis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider