Forum

En ældgammel tudse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. september 2018 kl. 9.06

I går lå der et halvfordærvet dyrekadaver i udkanten af min græsplæne. Ved første øjekast var der en krop uden hoved, lange ben med stærke klør på alle fire lemmer. Jeg troede i første omgang at det var resterne af en muldvarp. Da jeg med en pind vippede den om på ryggen, så jeg det glatte spættede skind og de lange frølignende lemmer. Hovedet manglede. Nu har jeg læst at tudser har nogle giftige kirtler ved øjnene. Ræveunger tåler ikke at spise tudser. Vi har ingen ræve i haven, men kan det tænkes at en af naboernes katte har været på jagt? Jeg har ikke mødt tudsen i levende live.
Vi har altid 5 cm vand i en omvendt betonskorstenskrave + mange flade skåle med vand til pindsvinene. Er det nok for et tudseliv?
Spiser pindsvin sådan en kæmpetudse?
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. september 2018 kl. 16.43

Måske en fiskehejre.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2018 kl. 9.06

Et godt forslag, men jeg har aldrig set en fiskehejre i nærheden af vores matrikel eller lille flække. Ingen søer i nærheden eller folk med havedamme. Det må være et andet dyr. Det underlige er at hovedet ikke var der.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »En ældgammel tudse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > En ældgammel tudse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider