Forum

Eller rettere dyr i huset! Stor gedehams

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. september 2018 kl. 23.25

Hvad vil de inde? Stor Gedehams
Her til aften har vi smidt 9 stykker ud, som bimlede rundt i lamperne og ved fladskærmens sidelys.
Da jeg for nylig blev offer for almindelige hvepse (4 stik), så er jeg ikke så tryg ved de store mere, men de stak nu ikke, og den, der ville sidde på min hånd fandt sig også pænt i, at blive viftet af.

Men hvad vil de nu inde?

Normalt kommer der et par dronninger ind i foråret (de er i str. tommelfinger), men dem lukker jeg også bare ud.

(Vi fangede dem i et glas og satte pap over, og så kom de ud! (Og også en stor edderkop)- og en frø hoppede selv ud ,sagde manden.

Men hvad vil de dyr dog inde?

Mvh

Tine- efter hvepsestikkene er jeg mere forsigtig, men står dog og kalder på kræene... Ja! Gomse gomse gomse- gå nu i glasset din spade!

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. september 2018 kl. 7.39

Som du selv skriver, Tine, det er lyset der tiltrækker dem. Især på sensommerens aftener sværmer de omkring det lys de kan finde.

Hvis du har mulighed for at tænde lys ude, bliver de måske der.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 4. september 2018 kl. 20.43

Tak for svaret!

Ja, de er delvist natflyvere har jeg fået oplyst. ;-) Og de kredser da også gerne om udendørslamperne.

Så de er slukket og døre og vinduer (der ellers har stået åbne af hensyn til kattene) er lukkede. Det hjalp!

Det er jo også synd for kræene, at de bimler oppe i lamperne, de har hidtil været ret fredelige, men jeg er ikke så rolig med kæmpehvepse inde. Slet ikke med kattene.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Eller rettere dyr i huset! Stor gedehams«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Eller rettere dyr i huset! Stor gedehams

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider