Forum

Mere fornøjelse af fuglefoderhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. september 2018 kl. 10.30

Jeg har fæstnet nogle grene til mit foderhus udenfor køkkenvinduet. Nu lander fuglene på grenene i stedet for at flyve ind og ud afi foderhuset, hvor jeg ikke har fornøjelsen af at se dem på grund af de høje kanter (sikring mod spild og rotter). Nu flyver fuglene også tilbage på grenene og spiser der i stedet for at flyve ud i buskene. Jeg har meget større fornøjelse af fodringen nu.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 14. september 2018 kl. 19.09

Er sprækken så lille, at nogle uønskede fugle ikke kan komme ind.?

Jeg har bygget et fuglefoderhus, hvor tagudhænget er tag, og meningen med det er at maksimere fornøjelsen.
Det er lykkedes meget godt, men jeg bør nok gøre noget mere imod spild.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. september 2018 kl. 20.30

Vores fuglefoderhus er godkendt af kommunens rottefænger. Jeg havde talrige andre foderspiraler med spildbakker under, men spildbakker e skulle være mindst 40-50 i Ø for at de kunne godkendes. Selve stammen til foderhuset er et glat plastrør fra tæpperuller. Og ja, duer f.eks kan ikke komme ind. Det går lige med solsortene...... og så vil jeg gerne have noget der er nogenlunde kønt at se på fra køkkenvinduet.
Ingeborg

Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. september 2018 kl. 20.31

Iøvrigt fodrer jeg fra en skål inde i huset. Sklen tager jeg ind om natten.
Ingeborg, som ikke gider flere rotter

Nyt svar til emnet »Mere fornøjelse af fuglefoderhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Mere fornøjelse af fuglefoderhuset

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider