Forum

Gange under planter/græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 14. oktober 2018 kl. 9.29

Hej
Jeg har i år været utrolig plaget af underjordiske gange i min have. F.eks har jeg flere gange været ved at falde under gang på græsplænen, fordi græsset/jorden under mig brasede sammen. På den måde mange steder i haven hvor overlaget var blevet skubbet lidt op og der nedenunder viste sig gange og enkelte steder dybe huller. Jeg har en dygtig kat som fanger/ dræber mange dyr bl.a. Mus og rotter. Nu har jeg for anden gang fundet dette dræbte dyr som katten har lagtforan hoveddøren. Kan det være dette dyr - ilder ???? - der graver gangene i haven.
Vh Benedicte
Billeder flg.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. oktober 2018 kl. 10.00

Nu mangler størrelsesforholdet, men det er vist en brud?
Den lever af dem, der graver gangene, så det er uheldigt, når katten tager sådan en.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 14. oktober 2018 kl. 11.35

Ja, en brud. Den er vel knap 20cm. lang ...!?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 14. oktober 2018 kl. 12.02

Tusind tak for svar. Ja det er er en brud. Ja denne ca 17,5 cm. Synd at katten fanger og dræber den , så må jeg lade være m at rose den, som jeg gør, når den også fanger mus og rotter. Men må sige, at vores 14 gamle hankat er en go jæger.
Men må så vende tilbage til spørgsmålet mht gange under jorden? Ringmusen eller?.
Vh Benedikte

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 14. oktober 2018 kl. 12.06

Det er helt sikkert enten en brud. Men det er nok mest sandsynligt et ungdyr, da jeg aldrig har oplevet katte været i stand til at tage de fuldvoksne, erfarne dyr.

Iøvrigt kan bruden tage dyr helt op i kaninstørrelse, så det er ikke ufarligt vildt for en kat at prøve at fange. Men du har tydeligvis en fantastisk dygtig kat, for det er meget få katte der overhovedet kan tage brud eller hermelin. ;)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 14. oktober 2018 kl. 15.56

Og det den jagtede kan være mosegrise.
Mvh

Nyt svar til emnet »Gange under planter/græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Gange under planter/græsplæne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider