Forum

Rottesikret foderstation

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. oktober 2018 kl. 23.09

Vi har haft rotter for et par år siden og forbud mod at fodre. Nu har jeg dog lavet to fuglefoderhuse, som rottefængeren har sagt god for.
Det ville være rigtigt trist uden fugleliv lige uden for vinduet.
Det store foderhus har vi haft et par år nu. Det høje stativ har jeg fået færdig i dag. Foderhuset med træstolper skal have en højere stolpe, som forsynes med et glat plastikrør og så skal kanten på brættet være højere, før der må fodres. Iøvrigt må det heller ikke stå tæt på hæk og buske. Rotter er de rene artister.
Spørg gerne til fremgangsmåden og hvad jeg har brugt til det.
Ingeborg

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. oktober 2018 kl. 23.11

Fuglestation og det foderhus, som skal ændres

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. oktober 2018 kl. 23.11

Ændret foderhus for et par år siden

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 30. oktober 2018 kl. 19.18

@Ingeborg Hansen

Hvad er fremgangsmåden, og hvad har du brugt til det.? :-)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. oktober 2018 kl. 20.18

Det store foderhus fik et rør omkring stolpen. Genbrug fra tæppeforretning. Rafterne omkring forhøjer kanten. Rafterne købes som færdig bedafgrænsning i metermål. Indvendig er der sat tagpap omkring kanten, så intet falder ud mellem tremmerne.

Den høje stander er en granstolpe omgivet af et nedløbsrør. Stolpen fortsætter ovenover nedløbsrøret. Spildbakken er et låg til microovn. Hullet i midten og små huller til afvanding i bunden har jeg brændt ud med loddekolben. Taget har jeg fundet i genbrugsbutikken. Se i lampeafdelingen. Hele herligheden står i vores bedste parasolfold, Det er en del fra en centrifuge som jeg har støbt ud med beton + rør. Det er vores bedste parasolfod, for den vipper man lidt og kan trille med.

Ingeborg

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lund Jørgensen, 5. november 2018 kl. 11.39

Måske en løsning her. Fik ideen da der jo i nogle havne er sikret på ankertove med rund skive. Et stykke oppe på min stander er fastgjort en skive af PVC. Tror bestemt at det er en effektiv forhindring.
Hans

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. november 2018 kl. 9.42

Ja, den er god nok, hvis den er større i radius end en langstrakt rotte fra bagben til forbenog det er så vidt jeg kan se ikke ikke tilfældet på dit billede? Gætter på en radius på omkring 30 cm. Fint høje kanter på fodringskassen!
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Rottesikret foderstation«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Rottesikret foderstation

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider