Forum

Marsvine- og kaningødning er godt!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M R., 10. november 2018 kl. 19.26

Må man slå et slag for smådyrs-gødning? Mange haveejere holder marsvin og kaniner på børneværelset og smider hver uge god gødning ud. Det er synd. Komposteret er det virkelig god plantenæring. Tidligere fik jeg fra naboen, når marsvineburet skulle renses, fordi jeg vidste at det gav flotte blomster og lækre tomater. Nu holder jeg selv nogle skønne dyr, som slår græsset i haven om sommeren (flytbar indhegning med god plads) og året rundt holder de komposten forsynet med det dejligste tilskud. De går på træpiller nederst og spåner ovenpå. Masser af hø. De æder græs og mælkebøtter og en masse andet grønt som små tærskere, men producerer ca. det samme den anden vej. Ren gødning. I haven går der en fri-kanin, der laver toilet bestemte steder. Nemt at feje op og aflevere i bedene. Det er hyggeligt med marsvin og kanin, og man må sandelig sige at de leverer varen. Herinde er der en god artikel om husdyrgødning. Den fortæller dog ikke om marsvin, men blandt andet om kanin og næringsstoffer i deres efterladenskaber. www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/goedning/607.html

Nyt svar til emnet »Marsvine- og kaningødning er godt!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Marsvine- og kaningødning er godt!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider