Forum

Økologisk rotte bekæmpelse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. november 2018 kl. 20.26

Jeg er blevet anbefalet denne metode, da den både er human, giftfri og ikke mindst resistens forebyggende.
Klapfælder fås billige i korn og foderstoffer og byggemarked.
I mit tilfælde fik jeg nogle gratis af vores Rottemand her i kommunen.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. november 2018 kl. 20.27

Og peanutbutter

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 12. november 2018 kl. 7.37

Ja, peanut butter er sikkert også noget, som rotterne vil synes om, her er musene i al fald glade for lugten.
Husk, at binde fælden fast med en snor el.lign. De kan flygte langt væk med fælden, inden de dør og sådan en rotte er ikke spændende, at møde i april omme bag ved de opmagasinerede sommerdæk, når rotte og fælde forsvinder i december ...
Man kan selvfølgelig også skrue fælden fast på et bræt.

Knæk og bræk.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. november 2018 kl. 20.12

Tak skal du have, Apropro det med at binde fælden fast fortalte en her på vejen og kom med en fælde han ikke længere brugte. Den var fastspændt på en tyk jernring og han havde netop opdaget det du beskriver. Men jeg har dem i drivhuset hvor de ikke kan komme væk med dem.

Men hvor gøre det dog ondt når man som jeg arbejdede med en spændt fælde. Det kostede en smadret negl og en masse blod. Så lad endelig vær med det.......

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette Bergqvist, 18. november 2018 kl. 9.54

Bekæmpelse af rotter

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 18. november 2018 kl. 11.04

Jeg ville ønske, at jeg kunne promovere den lille frækkert på nedenstående billede som en perfekt økologisk rottebekæmper.
Lopperne har jeg fået styr på.
www.klimadebat.dk/forum/oekologisk-bekaempelse-af-kattelopper-kun-med-kam--d9-e3412.php

Men det går galt med andre ting. Især fodringen ser jeg som en temmelig håbløs opgave at gøre økologisk bæredygtig.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 18. november 2018 kl. 11.12

@Søren Duun

Ja, det er nok med at passe både på fingrene og ruderne i drivhuset. ;-)

Jeg troede, at fælden virkede som en guillotine, når rotten stak hovedet ned i hullet. Men den virker altså som en ganske almindelig smækfælde.?

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. november 2018 kl. 17.57

:-) det er foderet/lokkemaden, der skal ned i hullet.
Ingeborg
Ps. Jeg føler med dig Søren, for selv en musefælde gør ondt selv med det mindre smæk. Jeg har nu anskaffet lukkede fælder, hvor man trækker i en strip for at spænde fælden inde i den lukkede kasse.
Ingeborg

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. november 2018 kl. 22.04

Det værste var nu at min far havde gjort nøjagtig det samme og havde netop advaret mig. Alligevel dummede jeg mig.
Så hel lærenem er jeg åbenbart ikke.

Nyt svar til emnet »Økologisk rotte bekæmpelse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Økologisk rotte bekæmpelse

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider