Forum

Mimificerede æbler til solsorten

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. november 2018 kl. 15.00

Et kig i mine gemmekasser med æbler til fuglene var ikke noget smukt syn. Halvdelen var mumificerede, men flot sorte og runde med glat skræl. Jeg ville se om de skulle i skraldespanden pø om pø eller om fuglene ville æde dem. Solsortene ville gerne, men jeg ved ikke lige hvor godt de havde af at æde dem. Jeg synes at de blev meget fortrolige og jeg kunne arbejde i bedet lige ved siden af. Gad vide om de var fulde af de gærede æbler? Hvis mumificerede æbler gærer?
Iøvrigt var der også ivrig badning i fuglebadet. Når det bliver så koldt at vandet fryser, lægger jeg plastik i bunden af fuglebadet, så det hænger lidt ud over kanten. Så kan jeg tage plastik og det frosne vand op med et snuptag og komme ny plastik og vand i fuglebadet. Somme tider flere gange om dagen. Jeg genbruger selvfølgelig plastikken.
Ingeborg.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. november 2018 kl. 0.59

Åh nej, hvorfor kan vi ikke redigere i teksten, eller i det mindste godkende den før man trykker på send knappen. Det er mit juleønske til HAVENYT :-). Og Det er selvfølgelig MUMIFICEREDE æbler jeg skriver om.
Ingeborg

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. november 2018 kl. 15.23

Det er nok også en af årsagerne til at mange har valgt Facebook, at der så hellere ikke sker alverden her er ingen hemmelighed.

Nyt svar til emnet »Mimificerede æbler til solsorten«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Mimificerede æbler til solsorten

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider