Forum

Muldskud?!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 1. juni 2019 kl. 22.33

Jeg er lidt overrasket, da jeg normalt ikke er meget plaget med den slags, men nu er der der en del. Der er fin tør jord i dem (som jeg så har brugt til planter i potter), og der er ikke hul i toppen af dem.

Så hvad er det?

Mine katte er godt nok ved at være seniorer og nogle af dem har tandproblemer (FORL- en led tandsygdom), men de er da nogenlunde aktive med at jage.

Og fin og TØR jord, men min have lider ikke som sådan af tørke.

Mvh
Tine- fint, jeg ikke får regnorme i potterne. Men nogo at naboens høns baler i muldskuddene.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 2. juni 2019 kl. 10.54

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 2. juni 2019 kl. 14.52

Det lyder da umiddelbart som et almindeligt muldvarpeskud. Er der ikke et hul på størrelse med en femkrone i selve plænen hvis du fjerner skuddet?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 2. juni 2019 kl. 19.59

I de ene skud så jeg faktisk et lille hul i str. gammeldags femkrone. Så synderen må være en muldvarp.

Heldigvis!
Jeg har en del meget skæve popler (og dem der gik ud!) pga mosegrise/vandrotter, der lystigt har ædt rødderne. Dem fanger kattene gerne, men desværre også af og til en muldvarp. Nu mener jeg ikke muldvarpe er skadedyr, selvom de æder regnorme (dem er der mange af min jord, når det altså ikke er så knastørt, nu er de nok søgt længere ned, hvor jorden er fugtig nok).

Så hr. Mulle Bulldozer hygger sig nok i min fine lette tørre jord. Det er godt! Ellers er min jord meget leret, og bliver betonagtig i tør tilstand- og meget tung og klæbrig i våd form. Så der er muldjord ovenpå det lerede. Det har jeg også arbejdet henimod.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Muldskud?!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Muldskud?!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider