Forum

Ingen larver men en græshoppe

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2019 kl. 20.09

Jeg har i flere uger kigget min heliotrop igennem for larver, fordi der ustandselig var hullede eller halvt spiste blade. I dag fandt jeg misdæderen. En græshoppe - og den havde jeg totalt overset eller også snød den mig.
Iøvrigt har jeg ledt efter ligusterlarver i år - men ingen fundet.
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. september 2019 kl. 21.41

Det er en egegræshoppe, du har dér. Hos os har vi krumknivgræshopper, de er også grønne, men har en tydelig rød søm nedad ryggen, røde ben- og ja en læggebrod, der er krum (som et segl). Det er så kun hunner, der har læggebrodden!
De er normalt ikke skadedyr i nogen grad. Egegræshoppen kan lide tjah egetræer, de krumme kan lide nælder- og brombær.

Krumkniven kan forresten ikke hoppe, men jeg har haft dem siddende på loftet i stuen, hvorfra de så er reddet ud i et glas.

Men dyr, der gnaver huller, kan være mange ting. Pt har jeg et mindre problem med nogen, der æder mine små fine citrusplanter. Men de overlever det nu nok.

Bænkebidere kan også gnave i andet end dødt træ- og ørentviste.

Mvh
Tine

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2019 kl. 22.28

Tak for svaret. Vi har enormt mange bænkebidere i år.
Ingeborg

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2019 kl. 22.28

Tak for svaret. Vi har enormt mange bænkebidere i år.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. september 2019 kl. 1.28

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. september 2019 kl. 7.17

Der er fyldt med bnkebidere i hasselhaserne, både hos sunde og syge nødder. Jeg kan ikke løfte ret mange ting op ude i haven uden at det vrimler med bænkebidere. Muræsler er et andet navn som jeg kender. Pindsvin elsker dem.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Ingen larver men en græshoppe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Ingen larver men en græshoppe

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider