Forum

Øv – et mystisk hul i jorden

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. september 2019 kl. 20.52

Da jeg plukkede hasselnødder måtte jeg træde over et sted, hvor jorden sank under min fod. Ved siden af var der et nydeligt rundt hul og vedbendgrenene omkring det var bidt ned. Rotter??? Ja!. Hullet førte ned i en kloakbrønd, så nu står den på kloakrenovering. Rottefængeren fortalte at rotterne var på vinterforberedelse nu. Så tjek lige mystiske huller. Det eneste gode ved den sag er at vi har en forsikring der dækker. Men mega ulækkert og træls.
Ingeborg

1 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 12. september 2019 kl. 21.13

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 14. september 2019 kl. 7.57

Da vi kom hjem fra ferie sidst i august lå en stor fed rotte død midt på plænen. Har set rotter før, men aldrig een af den størrelse. Afskrækkede heldigvis ikke katten. Han plejer at spise dem, men denne var åbenbart fanget for sjov. Sidst rottefængeren var her sagde han, da han så vores hund- en Norwich terrier: " Nåh - I har sådan een. Nej så har I ingen rotter". Det havde vi heller ikke.
Hunden har vi desværre ikke mere.

Kigger også jævnligt efter huller, men det er som regel mus og mosegrise der laver dem. Har været stærkt plaget af mosegrise som elsker jordbær, rødbeder og gulerødder. Ser ud til at katten har taget dem også. En god Felix vi har!

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. september 2019 kl. 13.38

Nu har jeg kloget mig lidt på emnet rotter og det er ikke beroligende læsning. Blandt andet har gemalen og jeg lige læst m de mange rotter der i københavnsområdet fanges under boligblokke med et særligt elektronisk system, der spidder rotterne og derefter skyller dem videre i kloaksystemet. Ender de mange rotter... og der var tale om mange, på rensningsanlægget? Min mand mener at de, sagt med humor, tjener som føde for rotterne længere nede i kloaknettet.
Nu vil jeg i grunden hellere være en mand og kunne tisse stående.
Ingeborg, der med gru og længsel venter på kloakinspektionen.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. september 2019 kl. 15.40

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 17. september 2019 kl. 15.33

Vi har fået en rottespærre sat op i kloakafløbet så rotter ikke kan komme den vej ind. Da vi skulle have afløbet renset op gjorde "rensemanden" opmærksom på at der var rotteefterladenskaber i afløbet - så vi fik den i ved den lejlighed. Tror den kostede ca 1000,- muligvis uden arb.løn.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. september 2019 kl. 17.25

Hej.... nu er der ro på igen! Da brønddækslet blev løftet op, var brønden godt fyldt op med jord. Rotterne havde gnavet sig gennem cementbunden og ud i det fri hele 3 steder. Nu er brønden repareret og da vi har et stort hus, 17 m på hver længe, har vi også 3 brønde. De andre 2 brønde var forbavsende fine. Den yderste brønd har afløb til det kommunale system og er mere end 2 meter dyb. Her fik vi indsat en rottespærre til 2.600 kr og selvom vi har forsikret skjulte rør og stikledninger, og betaler godt 6.000 for husforsikringen, dækker den ikke skader på cementrør. Sådan er det altid.... synes jeg. Slamsugning kommer der også til at stå på regningen, for jorden i brønden skulle suges ud.
Så det var godt at jeg opdagede hullet i jorden inden brønden blev forstoppet med værre skader til følge.
Herefter kommer rottemanden og sætter kasser op til de nu husvilde rotter. .... altså ingen boliger!
Ingeborg

7 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. september 2019 kl. 21.10

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Øv – et mystisk hul i jorden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Øv – et mystisk hul i jorden

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider