Forum

Fasanhøne pinak!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. april 2021 kl. 22.20

Nu fodrer jeg fortsat små og større fugle, men jeg lukkede en af mine katte ud af døren, og så var der skrååk og kamp i hækken lige ud for døren. Et eller dyr var åbenbart blevet forskrækket!

Min kat holdt op med at være vakkelvoren trebenet, og satte kurs mod dyret i hækken med *kylling!* i blikket. Jeg gik så hen for at se, hvilket dyr, der var kommet i klemme i hækken- og det var en fasanhøne, der forsøgte at hakke sig gennem det ståltrådshegn, som min nabo har bag hækken.

Da jeg var nervøs for om dyret var kommet i klemme mellem hegnet og ligusterhækkens stammer, gik jeg hen og forsøgte at trække i dem, altså hækken! Uden held. Men kræet hakkede hysterisk løs på trådhegnet. Nå, så gik jeg ind og spurte manden, og hans mening var: Jeg skulle gå ind og hive hegnet op- fra naboens side.
Det lykkedes mig også at få forceret trådhegnet, og da jeg kom frem til hønen- blafrede den væk. Den skulle åbenbart bare gøres bange fra, den anden side. :oops:

Det var temmelig besværligt at komme tilbage over det skide trådhegn, og få rette bulen i det noget op! Og manden? Han var væk.
Katten, var jo lidt skuffet, men hun synes, jeg er sjovere at se på.
Nu er jeg vant til at høns, katte og alle mulige slags fugle kan pistre rundt i den skide hæk! Men en fasanhøne, den bliver totalt pinak!

Altså: Jeg åbnede døren, katten var ikke engang gået ud på trappen, da fasandyret gik i totalt pinak!

Mvh
Tine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. april 2021 kl. 1.44

Men 5 minutter efter sad hønen igen og åd korn. DOOH.

Nyt svar til emnet »Fasanhøne pinak!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Fasanhøne pinak!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider