Forum

Brevduer på din matrikel? Find ejeren

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juni 2021 kl. 21.42

Hej… vi har så godt som hvert år besøg af en mere eller mindre forkommen brevdue, der trænger til at hvile sig.
Før man kan finde frem til en ejer, skal den have kost i form af korn , ærter eller vildtfuglefrø og vand.
Ejeren kan man efterlyse på Facebook siden : Nødstedte/fundne brevduer. Her fandt jeg frem til ejeren af den due, der har logeret hos os de sidste 4 dage. Den er håndtam og jeg kunne aflæse dens ring og finde frem til ejeren i Odense. 70 km er en lang strækning for en ungdue fra 2021.
Jeg kunne ikke finde ud af om den ikke VILLE eller KUNNE flyve. Den så dog ud til at hygge sig gevaldig på vores terasse og sit sovested under bænken. I dag synes jeg det var på tide at den fik lidt motion, tog den op i hænderne og kasted den op i luften, hvor den foldede vingerne ud og satte sig på taget. Derefter så vi ikke mere til den før her til aften, hvor den fandt sit foder og vand.
Håbede at jeg var sluppet af med den, for den skider over det hele. Jeg havde aftalt med ejeren at vi lige skulle se tiden an.

Der er sikkert mange af jer, der har haft eller får brevduer som gæster. Jeg skrev dette for at i ved, hvor man kan få hjælp- så duen kan komme hjem.

Nyt svar til emnet »Brevduer på din matrikel? Find ejeren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Brevduer på din matrikel? Find ejeren

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider