Forum

Snegleådsler på græsplænen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 13. juli 2021 kl. 12.30

Engang imellem i fugtigt vejr kan man se, at dræbersnegle vandrer på græsplænen.
Det er en god chance til at hakke dem over med en spidsspade, og det benyttede jeg mig af for nogle dage siden, og jeg lod blot ådslerne ligge.
Jeg holdt lidt øje med dem for at se, om de ville tiltrække flere snegle og fluer.
Det gjorde de kun i ringe omfang, men to dage senere var de alle pist væk.

Kan det være andre end mine pindsvin, som jeg skal takke for den effektive oprydning.?

Jeg tror, at det er dem, og det gør det endnu nemmere at tilgive, at de for en tid siden tog en midnatslur pladask ovenpå mine nysåede gyldenlak. :-)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. juli 2021 kl. 23.50

Dræbersneglene er ofte mest aktive om natten, men de æder gerne kattehøm ved højlys dag. :-P

Som regel er klippede eksemplarer væk næste dag i min have, og jeg har desværre ikke haft pindsvin i årevis.

De er ådselædere, og æder gerne hinanden- og desværre også diverse planter. Jeg troede lige, at jeg kunne have georginer i en krukke, men det kunne jeg så ikke!

Jeg har ALDRIG brugt sneglegift, netop pga pindsvin, men jeg måtte af gode grunde ophøre med at fodre kattene ude. Pindsvin æder gerne kattefoder, men det gør snegle- og vilde katte også.

Jeg foretrækker næsten de vilde katte nu.

Som regel samler jeg snegleuhyrene op med at skarp beskærersaks, og kommer dem i en plastpose, så fodrer jeg da ikke på resten!

Mvh
Tine- jeg kan ikke fordrage snegle- ADRBVADRR.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. juli 2021 kl. 23.57

Jeg samler dem op med saksen- og klipper dem ned i posen. Det kan man godt gøre, så sneglen ikke lider, før den er klippet over. Tror, jeg da. Altså om den lider, når den er i to stykker, kan jeg ikke godt udtale mig om!

Jeg syntes ølfælder var gode, men drukning af snegle- er dyrplageri.

Mvh
Tine- hvis de selv drukner i beholder med regnvand- er det vist ikke dyrplageri, men selvmord/død ved ulykkestilfælde. ;-)

Nyt svar til emnet »Snegleådsler på græsplænen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Snegleådsler på græsplænen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider