Forum

Solsorte spreder barkflis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. september 2021 kl. 15.23

Jeg er ved at nå i mål med årets store haveprojekter. Et projekt var at fjerne hasselurt langs husets nordsokkel. Der var alt for tørt og jeg vil ikke vande den 17 m lange kant, fordi det er besværligt. Alt arbejdskrævende skal gøres nemmere.
Efterhånden har jeg prøvet Vinca, efeu og nu barkflis. Det er kun en strimmel på 45 cm, begrænset af en 20 cm høj kantsten mod gangarealets fliser. Det ser godt ud, hvis solsortene kunne lade være med at boltre sig i det. I stedet for at vande, skal jeg nu feje fliser :-).
Jeg overvejer at købe sort plastikbelagt hønse/kyllingetråd at lægge over flisen.
Andre gode råd?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. september 2021 kl. 23.35

Jeg syntes hellere ikke at solsorte og barkflis er forenelig. Jeg har set problemet i egen have og mange andre steder . Det er naturligt at solsorten og andre fugle roder i jorden og især i jord, hvor der er godt med liv . Og det kommer der i jorden når der sker en omsætning sted. Selv syntes jeg at det er lidt irriterende at skulle gå med en rive/kost og rydde op efter dem, men jeg ville ikke begynde at sætte net op i mine bede, da det ikke ser køn ud og jeg risikere at solsorten sidder fast heri .så enten skal man droppe barkflisen eller også se igennem fingre med solsorten hærgen i bedene.
Det er så min mening

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2022 kl. 15.45

Nu er min ide med at lægge net over barkflisen afprøvet. Resultatet er bare fint. Nettet ses næsten ikke fordi det er grønt. Fuglene bliver fra det og min bekymring vedr spørgsmlet om løgplanter kunne finde vej gennem nettet er gjort til skamme. Det er fint og billigt. Nettet bliver holdt på lads med et par pindestukket ned i jorden mellem maskerne.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. april 2022 kl. 15.46

Her med net

Nyt svar til emnet »Solsorte spreder barkflis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyr i haven > Solsorte spreder barkflis

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider